יום שלישי, 23 בנובמבר 2010

ה - OS4.2 כבר פה - לרוץ לעדכן (או לרוץ לקנות iPad חדש..)

חברת Apple שיחררה היום את העדכון האחרון למערכת ההפעלה (לקוראות הבלוג: OS=Operating System, כלומר -מערכת הפעלה) למכשירים הניידים שלה, את ה- iOS4.2.1 והיא זמינה להורדה מה -iTunes.

החידוש העיקרי והחשוב לנו הישראלים הוא שסוף סוף - כמו בעדכון האחרון שיצא לאייפון ולאייפוד טאצ׳ - היא כוללת גם תמיכה בעברית - והפוסט הזה נכתב ממש ברגעים אלו מהאייפד שלי.

פיצ׳רים נוספים שנוספו זה ה - Air Print שמאפשר הדפסה אלחוטית -כלומר, הדפסה דרך כל מדפסת שתומכים בחיבור אלחוטי וצאת במרחב (רוב המדפסות כיום), וכמובן, איך לא, התכונה לה כולם חיכו באייפד - המולטי טאסקינג (שוב, לקוראות הבלוג: רב משימות) - שמאפשר על ידי לחיצה כפולה מהירה על מקש הבית באייפד לנווט בין היישומים הפתוחים - תכונה שמשתמשי אייפון 4 כבר מכירים זה מכבר, והיא שימושית ביותר.

תכונה נוספת שכבר פגשנו בעדכון האחרון לאייפון ולאייפוד טאצ׳ זה האפשרות ליצור תיקיות - שגם היא תכונה שימושית ביותר כאשר מתחילות להצטבר אפליקציות במכשיר.

פרט לכך יש שיפורי ממשק קלים בספארי, וכמובן רקע חדש, ועוד כמה עדכונים קלים. השורה התחתונה: שדרוג משמעותי מאוד לבעלי אייפד, בייחוד דוברי עברית.

באופן כללי האייפד נהדר, על אף שהוא שימושי בעיקר, לדעתי, לבלוגרים ואנשי אינטרנט שיכולים מעתה לקחת את האייפד לבית - קפה ולעדכן את הבלוג על אספרסו משובח (במקום להתחיל לסחוב את הלפטופ ולחכות שעה עד שתעלה מערכת ההפעלה - היתרון הגדול באייפד שתוך כמה שניות אפשר להתחיל לעבוד).

זה בפירוש לא לפטופ , ועל אף גודל המסך ביחס לאייפון / טאצ׳ הוא עדיין מוגבל - אבל הוא פשוט מגניב !!

עוד בעניין זה שהוא לא לפטופ - אמר לי חבר שהוא לא ירכוש את האייפד כי אין בו כניסות USB, קורא כרטיס זיכרון, וכו'. ואני חושב שאנשים מפספסים פה את העיקר - לא צריך להיות לו לדעתי כניסות USB וקורא כרטיסים, כי הוא לא מיועד לשימושים האלה. כטאבלט הייעוד שלו, לדעתי לפחות - מאוד מוגדר - מחשב רשת. מחשב רשת עם אפשרויות בסיסיות של עיבוד תמלילים ועוד קצת. אך בעיקר מחשב Web, שמיועד לצרכים האלה - של גלישה באינטרנט, קריאה והתעדכנות בחדשות, רשתות חברתיות, דוא"ל , מוסיקה, סרטים וגם סוג של קונסולת משחקים ניידת. בקיצור, מחשב שהוא בעיקר פאן.

אני לא רואה למשל אפשרות לעדכן איתו אתר אינטרנט ולבצע פעולות מורכבות כמו עריכת וידאו ועיבוד תמונה, וגם לא נראה לי שמצגת מורכבת. כלומר, בתור מחשב עסקי לעבודה יומיומית - הוא בפירוש לא (והוא גם לא נועד לכך). אבל הוא מגניב !!.

הדגם הנוכחי מעט כבד, אך מספרים שהאייפד 2 הולך לשקול פחות באופן משמעותי - מחכה כבר בקוצר רוח..

חוץ מזה שהאייפד פרקטי בתור מחשב להיכנס איתו לבית - קפה ולהתעדכן במייל, טוויטר, פייסבוק או סתם לקרוא חדשות בניו-יורק טיימס. אבל בשביל זה לא היינו צריכים את העדכון תוכנה כי הוא תמך באופן מלא בהצגת עברית, כך שאם רצית לצייץ בטוויטר או לעדכן סטטוס בפייסבוק עד כה נאלצת לשות זאת באנגלית - אך מהיום זה כבר הסטוריה כאמור...

מה עוד? יש קטע מרגיז עם בפייסבוק באייפד שאי אפשר לעשות צ׳אט - משום מה הצ׳אט א זמין באייפד - ובדקתי בשלושה דפדפנים שונים (בספארי ועוד שניים שהורדתי).

אפרופו דפדפנים, אני חייב להמליץ על דפדפן חדש שניתן להורדה חינם מה - iTunes- ונקרא Terra. הוא תומך בטאבים (מה שאין בספארי באייפד) והוא מהיר.

עוד דבר - האפליקציה של טוויטר לאייפד מצויינת.

לסיכום: אם עד עכשיו באייפד היה ממש מגניב, אז עכשיו לאחר העדכון תוכנה הוא מגניב ביותר!!!

אני ממליץ.

פוסט זה נכתב מהאייפד שלי.

5 תגובות:

תוריד אפליקציה של פייסבוק למכשיר יש שם צ'אט (:

זה אמור להיות סוג של הומור ״לקוראות הבלוג״
כי זה לא ממש מצחיק..

לקוראות הבלוג זה ממש מצחיק!

קוראות הבלוג יודעות מה זה OS!
אולי יש קוראי בלוג שלא יודעים?
נשים וטכנולוגיה בהחלט הולך ביחד. נא להפנים.

יכול להיות שעדכון הגרסא לוקח שעות?

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More