יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

סושי, יאמי !

אמש חבר טוב המליץ לי על סושי בר כשר ברחוב אבן גבירול 111 בתל - אביב, Sekai Sushi Bar כשהוא טוען שזה הסושי הכשר הכי טוב במרכז. אז החלטתי לבדוק הכצעקתה.

המקום קטן ומעוצב היטב עם שולחנות בפנים ובחוץ. אבל, לא העיצוב חשוב, כי אם הסושי. כשהמטרה שלי הייתה לאשש או לשלול את דבריו של חבר שלי לגבי טיב הסושי. אגב, פרט לסושי נציין שיש מנות פתיחה - מרקים / סלטים, מנות עיקריות כאיטריות / נודלס, סשימי, ועוד. אבל, אני התמקדתי , בעיקר, בסושי.

המנות המומלצות הן רול הבית שנקרא Sekai Rol, ושיקאגו רול. אני הלכתי על רול הבית - על ה - Sekai Rol. ה - Sekai Rol מוגש עטוף באבוקדו ובדג - סלמון, טונה, ומוסר. ידידה שלי שהצטרפה אליי הזמינה את השיקאגו רול שהיה טעים, אך לטעמי ה - Sekai Rol טעים יותר.

מנה מומלצת נוספת היא היא היאמי רול, שבשונה מה - Sekai Rol היאמי עטוף רק באבוקדו ולא בדג, מה שהופך אותו לבחירה השנייה אחרי ה - Sekai. אבל, שלא תטעו, מדובר ברול נהדר. בתוך הרול יש סלמון וטונה - ואני אוהב רולים שכוללים גם סלמון וגם טונה ולא רק אחד מהם. וכמובן האבוקדו שעוטף את הרול משלים את התמונה. לכן, נסו גם את היאמי שהוא רול יאמממי


אני חייב לציין שמרגישים שחומרי הגלם טריים ואיכותיים. הטעם פשוט טוב, והסושי עשוי נכון, יציב, לא מתפרק , ובאופן כללי ממש טעים. וכן, יש מצב שזו אחת הסושיות הטובות במרכז.

ליד הסושי הזמנתי צ'ויה שזה יין שזיפים מתקתק ועדין, שמשתלב היטב במתיקותו העדינה עם הסושי ופותח את התיאבון.

המקום שקט, ויש רשת אלחוטית במקום.
טוב ליציאה רגועה של ערב, ואני אף הייתי מוסיף וממליץ עליו כמקום מומלץ לדייט - קצת שינוי אווירה - לא תמיד חייבים בית - קפה משמים..

אם תהיתם אגב, מדוע קוראים למקום "סקאיי", פשוט פתחו את המפית שעל השולחן (וגם אם לא תהיתם כדאי לכם לפתוח, כי בפנים יש הסבר מעניין על שם המקום, ומה זה בכלל סושי...), ותגלו הסבר על מהות המילה "סקאיי" וכמובן "סושי" , וגם הסבר קצר אך ממצה על יפן.

מתוך המפית:
פירוש המילה "סקאיי" הוא עולם, וביפנית כותבים אותה כך: (בשביל לראות איך כותבים ביפנית תצטרכו ללכת לאכול סושי בסקאיי, לפתוח את המפית לשניים ולראות בעצמיכם / ן..)

ועוד מהמפית:
המילה "סושי" אינה מתייחסת כלל לדגים - כי אם לאורז המתובל בחומץ, סוכר ומלח.

היפנים נהנים ממרק מיסו בסוף הארוחה ולא בתחילתה, כדי לסייע בעיכול.

בהמשך יש הסבר על יפן - תקראו כבר שם..

בתיאבון!

Sekai Sushi, אבן גבירול 111 תל - אביב, כשר בהשגחת הרבנות תל - אביב.  

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More