יום חמישי, 25 בנובמבר 2010

סקייליין - חייזרים חסרים מנוח

הסרט סקייליין: SKYLINE שמוקרן בימים אלה בבתי - הקולנוע הוא סרט חייזרים טיפוסי - הרבה אקשן, מעט עלילה, והמעט עלילה - גם היא כבר שחוקה עד דק..

בגדול, מסיבה, חבורת צעירים מגניבים, בלילה אור כחול חזק חודר לחלון, מושך אליו את הצעירים (ובכלל את כל מי שמסתכל אליו - ואז בולע אותו), חלליות, חייזרים מגעילים עם הרבה ג'לי שנראים כמו מקקים שעברו טרנספורמציה רדיו - אקטיבית, בני האדם נלחמים בהם ומשיבים אש - טילים גרעיניים שלא ממש מדגדגים את החללית של החייזרים, כשהסוף מטופש משהו וגם לא ממש ברור. בקיצור, אפשר לוותר.

אבל, וכאן אני רוצה לשאול - איך זה שתמיד (טוב, לא תמיד, אבל ב -99%..) בסרטי חייזרים - החל מהיום השלישי, גברים בשחור, וגם כאן בסקייליין החייזר הוא תמיד ייצור ענק, עם זרועות מגושמות, מלאות ג'לי מגעיל, גמלוני ומגושם באופן כללי, תמיד ענק כזה, ובאופן כללי נראה כמו מפלצת. אך מצד שני, הם תמיד מאוד מתקדמים , עם טכנולוגיה שטרם נראתה על כדור - הארץ, חלליות מגניבות , כלי נשק מיוחדים, וכו' - כאילו, מי פיתח להם את כל זה???
לא נראה לי שהג'וקים הענקיים עם האורות הכחולים והמלא זרועות שמשתוללים על המסך מסוגלים לפתח טכנולוגיה כזו מתקדמת ולבנות כאלו חלליות. שוב, פיתח להם את כל הטכנולוגיה??

ובכלל, איך נראה הכוכב שמהם הם באו? כאילו, יש להם שם תרבות / ספורט / מוסיקה / קולנוע? הרי, לא נראה לי שהג'וקים עם כל הג'לי עליהם והמגושמים האלה חיים להם אי שם באיזה כוכב נידח בנחת....
כלומר, אני לא רואה אותם חיים בגורדי שחקים אי שם ביקום, ומנהלים חיי מסחר ותרבות תוססים...

בקיצור, וכאן אני פונה למפיקי סרטי החייזרים - למה שלא תנסו לחשוב על משהו מתוחכם יותר. על איזה חייזר שטרם נראה פה. נראה לי שמאז מסע בין כוכבים והאנטרפייז לא ראינו באמת חייזר תבוני אחד...

או, כל הקטע המטופש הזה עם הצלחות המעופפות. כאילו, אם זה באמת כזה גאוני ותרבויות מתקדמות באמת משתמשות בצלחות מעופפות כחלליות - למה כאן על כדור - הארץ לא בונים כלי טיס בצורת צלחת מעופפת...?

בכלל, ברוב המקרים החלליות וכלי הטייס של החייזרים נראים כנוגדים את כל חוקי האוויוניקה.

אז מה השורה התחתונה?
צר לי , אך קשה לי להמליץ בחום על סקייליין. מזל שהיו לי זוג כרטיסים חינם (ס'תכלו כמה פוסטים למטה..).

מפיקים יקרים, אם אחד מכם קורא את הפוסט - אנא מכם - פעם הבאה כשאתם מפיקים לנו עוד סרט חייזרים: 1. תגוונו מעט את העלילה. 2. תהיו קצת יותר יצירתיים עם דמויות החייזרים שאתם מכינים לנו. כאילו, תנו להם אישיות, עולם משלהם, משהו.

2 תגובות:

אני קצת הייתי פחות עדין עם הביקורת שלי.
בכללי אחלה ביקורת כתבת בלי קשר לסרט
http://korozya.com

ראשית, הביקורת כתובה יפה ויש לך גם כמה טענות טובות. מסכים איתך שאם לחייזרים יש ציוויליזציה מפותחת אז צריך להיות להם לפחות אופי (גם אם הוא ח**א אופי) וזה לא היה קיים בכלל בסרט. אבל אני חייב לשאול - אם חייזרים היו באים לעשות פה טיהור אתני, היינו בכלל מסוגלים לראות את האופי\עומק שלהם? מהבחינה הזאת נראה לי שהסרט הצליח להעביר איך הייתי מרגיש במלחמה כזאת... לא יודע עליהם כלום, לא רוצה לדעת, מנסה לשמור על עצמי בחיים כמה שיותר זמן.
בקשר לטענת "מיהם אנשי הפיתוח שלהם?" - אני לא מצפה שהם יעסיקו עכברי מעבדה קטנים וחנונים מרפא"ל או תעשייה אווירית כדי לפתח את אמצעי הלחימה שלהם. ואני גם מניח שחייל גולני שנכנס בבעיטה לחדר במצוד אחר מבוקשים או לשם טיהור החדר כחלק מלחימה, לא ייראה לך באותו הרגע כאילו הוא מועמד לפרס נובל לפיסיקה... אפילו לא כאילו הוא יילך לעבוד באינטל יום אחד וייפתח צ'יפים. אין מה לעשות, מלחמה זה דבר פשוט, מכוער וברוטלי - וככה החיילים נראים בשטח. לא משנה מאיזה תרבות הם מגיעים.
בנוסף, אתה לא יכול להקרין את התפיסות שלך על המין שלך על צורת חיים שאתה אפילו לא מכיר. האינטואיציה שלך פשוט לא תופסת במקרים האלה. אני דווקא כן רואה אפשרות של גזע זר שיצליח לבנות "מכונות ביולוגיות" שמטרתן להרוג (וכמה שיותר) - "גולם" אם תרצה. אולי אפילו האדם קרוב מספיק בכדי להצליח לעשות את זה בעוד כמה עשרות או מאות שנים...

לאחר כל זאת, אני עדיין מסכים איתך שהסרט הוא בזבוז זמן וכסף. הסיפור אכן נדוש, הדמויות (גם האנושיות) שטחיות ובכלל הסרט נראה כאילו הוא מכוון מראש לשוק הDVD. אני בטוח כי יצוצו בקרוב סרטי המשך שאותם ייראו כל מיני מתבגרים עם הרבה זמן פנוי וטעם גרוע בקולנוע.

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More