יום שני, 27 בדצמבר 2010

פני הדור כפני האח הגדול...? (על משקל פני הדור כפני הכלב...)

אמנם אין לי טלוויזיה, אבל נראה שבישראל 2010 קצת קשה להיות לא מעודכן במה שקורה באח הגדול עונה 3. והאמת היא שרק מהצצה זריזה ב - Ynet , נענע10 ו - Mako בא לי להקיא - כאילו, לאן התדרדרנו?? הזו באמת החברה שלנו?? פני הדור כפני האח הגדול...?

אני מתכוון לכתבות רכילות מהיומיים האחרונים שעוסקות רובן ככולן במערכת היחסים ובהיה או לא היה בין בחורה מאורסת שנמצאת בבית האח הגדול לבין דייר נוסף בבית (שלפי ההכתבות הללו כבר התעסק עם דיירת אחרת שהיה לה חבר בזמן שנכנסה לווילה..) . ואני חושב לעצמי, מילא אם זו הייתה תופעה שולית, ניחא. מילא אם זו הייתה תוכנית מטופשת שמשודרת ב - 22:30 בלילה בערוץ נידח. הבעייה היא שלא רק שהביוב הטלוויזיוני הזה נמצא ערב ערב על המרקע בסלון של מר ישראלי, אלא שכל הבאזז והעניין שזה מעורר, כמו גם הרייטינג הגבוה לתכנית - כולל עוד ידיעה שראיתי שאלפי ישראלים משלמים כסף על מנוי לערוץ האח הגדול!! - מוכיח שזה אשכרה מה שמעניין את מר ישראלי - בגידות, מאורסת עם פנוי, כאילו - מה נסגר???

נכנסתי גם לפורום האח הגדול בתפוז. נראה שזה אחד הפורומים הכי שוקקים, אם לא הפורום הכי נצפה בימים האחרונים.. (אין לי נתונים מהאתר, אך נראה שהפורום מתעדכן בתדירות גבוהה מאוד יחסית לפורומים אחרים).

מה שמוכיח, שוב , את העניין הגדול שהביובון הזה מעורר..
במשך שנים העם שלנו התגאה ברמה מוסרית גבוהה. זה היה אחד המוטיבים המרכזיים שבידלו אותנו מהעמים. מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל - בא בלעם לקלל ויצא מברך.
אם יש דבר שאפיין את עם ישראל בגולה לאורך השנים זה הצניעות, קדושת המשפחה, הבית היהודי.
אז מה קרה לנו?
איך הגענו לזה?
לאן התדרדרנו?

מדאיג...

2 תגובות:

אז זה מה שאמרו לך... קדושה וכו'. אז אמרו.
כמו בכל מדינה וכל עם, ההמון הוא המון ועם ישראל לא יוצא דופן. גם זה כתוב בתנ"ך לא מעט פעמים. זה עדיין לא אומר שלא טובו אוהלי יעקב.
ולגופו של עניין, מאוד קל לרדת על האח הגדול (ופופולרי לא פחות מלראות את זה). הפרובוקציה שגרמה לך לכתוב על זה ולי להגיב, היא בדיוק לפי התוכנית של ההפקה.
מצער שהרשות השניה אישרה לזכיינים ממש היום להכפיל את שעות ה"ריאליטי". טוב נעשה אם לא נרקוד לצלילי החליל ופשוט נשתוק. רק ככה נשאיר את מימדי התופעה בפרופורציה.
רק בקשה אחת - אל תתנו לילדים לראות את זה! הפעם הראשונה שהם שומעים את המילה "אורגיה" צריכה להיות בדרך הטבעית והמקובלת... בחצר בית הספר.

אפשר לתאר את האח הגדול בתור התוכנית עם הפנוי והמאורסת, אבל אפשר גם לתאר את האח הגדול בתור בית אליו מכניסים לא-זוכר-כמה דיירים, מנתקים אותם לחלוטין מהעולם האמיתי ושולטים להם בכל מהלך היום באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.
הניסוי הוא אדיר לדעתי. אדיר ומבוזבז, מבוזבז בעיקר בגלל שלצפות בשידור החי זה בזבוז זמן ומוחלט, והעריכה של הפרקים עצמם מחורבנת ומציגה רק דרמות טפשיות כמו אלה שאתה הזכרת

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More