יום שישי, 31 בדצמבר 2010

מסעות גוליבר 3D: סרט קליל לשעת לילה מאוחרת

הסרט החדש על מסעות גוליבר - ועוד בתלת מימד - הוא ממש, אבל ממש לא הסיפור הקלאסי והמוכר. למעשה, הקשר בין הסרט לאגדה מקרי בהחלט, אבל התוצאה הסופית מגניבה ומשעשעת, כשבאמצע דוחפים לנו פרט לקלישאות הרגילות גם כמה מסרים סמויים שאולי בהחלט כדאי לקחת מהסרט.

למשל, התופעה הכל כך מוכרת כמעט לכל אחד ואחת שמוצאים עצמם מיעצים לחבר טוב או לחברה, אבל כשזה נוגע אלינו - פתאום תופסים רגליים קרות, מקבלים פיק ברכיים, וברגע האמת מול האחת והיחידה המילים נעתקות מהפה, וכל העצות הטובות שנתנו לחבר / ה נעלמות ופורחות באוויר...

או, היכולת להאמין בעצמך, לעשות את השינוי ולראות שאם רק רוצים אפשר להשיג ולשנות.

המסר בסרט די ברור - נכון שזה קשה, ולעיתים מאיים, אבל אם רק לרגע אחד מתגברים על הפחדים והחששות, וברגע של כנות פשוט לומר I Love you , לפתע הכל משתנה ומגלים כמה זה היה פשוט, וכמה טוב שעשינו זאת, כי אחרת סתם היינו מפספסים. האמת, כתבתי על זה לא מזמן פוסט - אז כנראה שצדקתי...

גוליבר עובד בתור מחלק דואר במערכת של עיתון נחשב במנהטן, ומאוהב קשות בעורכת תוכן של העיתון. לילה אחד הוא מבחין באור דולק במשרדה וניגש לומר לה לילה טוב רגע לפני שהוא חוזר הביתה, כשאז תוך כדי שיחה הוא מחרטט אותה שהוא מטייל בעולם ואוהב לכתוב, והיא מבקשת ממנו להביא לה למחרת דוגמאות לכתבות שהוא כתב בעבר על מסעותיו בעולם. את הלילה הוא מבלה בנסיון נואש מול המחשב לכתוב משהו, כשבסוף הוא פשוט עושה copy paste ממגזיני תיירות נחשבים, וכך בבוקר העורכת באמת מאמינה שהוא כתב הכל ושולחת אותו למשימה עיתונאית שתשנה את חייו - משימת תחקיר על משולש ברמודה.
עם חיוך על הפנים גוליבר יוצא לדרך, כשלפתע בלי התראה מוקדמת סערה פוקדת את הים, ומערבולת אדירה סוחפת אותו ואת הסירה שלו למצולות, עד שהוא מתעורר על החוף בממלכת ליליפוט, קשור - כמו באגדת הילדים - מכל הכיוונים ועשרות אנשים זעירים מעליו.
בהתחלה תושבי ליליפוט לא ממש יודעים לאכול את הענק, עד שיום אחד הוא מציל את המלך שהותקף בארמונו על ידי אויביו שהעלו את הארמון באש, וגוליבר ברגע האחרון מכבה את האש בארמון בעזרת הטכניקה הידועה של כיבוי צופים...

מרגע זה הוא הופך להיות המושיע הכל יכול של ממלכת ליליפוט עד כדי סגידה, כשהוא כמובן מנצל את ההערצה אליו כדי ללמד את תושבי הממלכה להיות אמריקנים, ומקים להם סוג של מיני מנהטן בליליפוט - קצת הזוי, אך די משעשע.

גוליבר די מתרגל למעמד החדש, כשהוא אפילו די נהנה ממנו - במיוחד כי אף אחד לא יודע שבחיים הקודמים שלו הוא היה די כלומניק, ועכשיו הוא הופך להיות אליל הממלכה הקטנה. כרגיל העניינים מסתבכים די מהר (על רקע רומנטי כמובן..) , את הסוף (הטוב..) לא נגלה.

הסרט די משעשע, רווי בבדיחות קטנות לאורכו - מדובר בקומדיה די הזויה. כפי שנאמר - הקשר לאגדה המקורית מקרי בהחלט, אך עדיין הסרט קליל וכיפי וזורם. הילדים הקטנים יצחקו מהבדיחות המטופשות, אך גם המבוגרים יותר בהחלט יהנו מהסרט ואפילו מהבדיחות הלעיתים ילדותיות משהו, ואף על פי כן.

סרט ליום חמישי בערב עם החבר'ה אחרי בירה.

אפשר לראות.    

הנה הטריילר לסרט:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More