יום שני, 13 בדצמבר 2010

שני דיסקים טובים לימים של גשם


את הקלטת הראשונה של משינה, אם אני לא טועה כשהייתי בכיתה ו' הקליט לי אחד החבר'ה הבוגרים במושב. מאז אני מכור. השירים הישנים והטובים - למה לי פוליטיקה עכשיו, העמותה לחקר התמותה, נגעה בשמים, אופטיקאי מדופלם, אחכה לך בשדות, בדרך אל הים, וכמובן ריקוד המכונה.

את הכוכבים דולקים על אש קטנה לימד אותי שביעיסט כשהייתי בכיתה ט'. אני חושב שזה השיר הראשון שזכרתי את כל האקורדים בעל פה. מאז בכל קומזיץ, על האש עם החבר'ה, או סתם כשהייתי נתקע בלי חוברת אקורדים הייתי ישר מתחיל לנגן את הכוכבים דולקים על אש קטנה, כשמיד אחר כך השיר הבא זה כמובן "נגעה בשמים" על שלושת האקורדים שלו: Am, C, F.

יום אחד כשהייתי סטודנט התקיימה הופעה של גלי עטרי בכיכר ציון. בדרך כלל להופעות רוק אחרות שהיו בחינם, כמו גם הופעות של זמרים חסידיים תמיד הייתי מוצא כמה חברים ללכת איתם. לגלי עטרי לא מצאתי חבר אחד שיצטרף... לכן, מה רבה היתה הפתעתי כשפגשתי בהופעה את המנחה שלי בפרוייקט גמר. מאז היה לנו נושא שיחה משותף...

כשראיתי לפני שבוע את שני האוספים (שיצאו בנפרד לאחרונה) למשינה וגלי עטרי - שני אלבומים כפולים (בנפרד..) - מיהרתי לרכוש את שניהם (אגב, ברשת Yellow מקבלים את השני ב - 50% הנחה..) .


מדובר בשני אוספים נוסטלגיים ואיכותיים, של שני ענקי רוק ישראלים, נכסי צאן ברזל של הרוק העברי לדורותיו - להקת משינה וגלי עטרי. באוספים יש את השירים האהובים והטובים מכל הזמנים בביצועים מקוריים. כמה כיף להתענג על הרוק המשובח של משינה, או לחלופין על המלודיות המורכבות של גלי עטרי כשהגשם מכה בחלון.

בקיצור, מומלץ מומלץ מומלץ.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More