יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

סרט לחנוכה: פלונטר - לא לילדים בלבד

ועוד בענייני חנוכה, הסרט פלונטר שיצא השבוע לאקרנים (ונראה שלא במקרה דווקא ממש סמוך לנר ראשון..) הוא סרט אינטלגנטי ושנון במיוחד. נראה שבשנים האחרונות סרטים מצויירים הם כבר ממש, אבל ממש לא סרטים רק לילדים. ועדיין, זהו סרט חנוכה אולטמטיבי לכל המשפחה. בדגש על כל , כי גם המבוגרים ייהנו ממנו. הסרט מוקרן גם בתלת - מימד, ואני ממליץ בחום על גרסת ה - 3D.

במבט ראשון העלילה די קיטשית - נסיכה שכלואה במגדל גבוה באמצע היער לאחר שנחטפה כשהייתה תינוקת על ידי מכשפה מרשעת ומניפולטיבית כיוון שלשיער שלה יש תכונה מיוחדת - בכל פעם שהיא מתחילה לשיר השיער שלה מסוגל לרפא אנשים ולהפוך אותם לצעירים ויפים, מה שמאפשר למכשפה להישאר צעירה לנצח, ולכן היא כולאת אותה במגדל באמצע היער כדי שלא תצא ממנו לעולם. עד שיום אחד מגיע הנסיך על הסוס הלבן, יותר נכון שודד חתיך ושרמנטי שמגיע למקום בטעות לאחר שנמלט משני חבריו בהם בגד לאחר שוד מוצלח של כתר הנסיכה מארמון המלך והמלכה. כאן העניינים מתחילים כבר להסתבך עד הסוף הטוב והקיטשי משהו - אני לא אספר לכם, אבל תדמיינו לבד - לא קשה למי שראה סרט מצוייר אחד או שניים בחייו...

הסרט קיצבי ועשוי היטב, והעלילה זורמת ולעיתים אף מותחת. אמנם עלילת המסגרת היא סוג של סיפור אגדה לעוס בשינוי פרמטרים קל, אך עדיין מדובר בסרט מגניב וכיפי, מתוחכם וזורם.

חוץ מזה הסרט גם די משעשע ורבוי בדיחות אמריקאיות טיפוסיות עם קריצה לקומדיות הוליוודיות מוכרות. כמובן גם שהסרט רווי הרבה קיטש - כמו למשל הסצנה בה לאחר הבריחה הראשונית מהטירה השודד המגניב מטיף לנסיכה שזה עתה יצאה מהטירה על מרד נעורים מול המחוייבות לאמא שאוי אוי אוי - תזיל עכשיו דמעה על הנערה שגילתה את העולם הגדול , או הסצנה הקיטשית בבר על חלומות שמתגשמים (אל חשש - לא מדובר בספויילר! זה לא עיקר הסרט...).

בכלל נראה שתעשיית האנימציה הממוחשבת עשתה קפיצת דרך משמעותית בשנים האחרונות וזה מתבטא בהבעות הפנים הריאליסטיות והמשכנעות של הגיבורים בסרט שתורמות לעלילה, כמו גם הנופים בסרט שבתלת מימד ממש עושים חשק לקפוץ לשם לאיזה טרק זריז.

הסרט הוא כביכול סרט רומנטי, על אף שזה לא הסרט הרומנטי הקלאסי לקחת אליו את החברה לערב רומנטי כיוון שפרט למספר סצנות ממש רומנטיות ומרגשות רוב הסרט נע בין קומי לעלילתי, כשהזרימה של הסרט היא די תזזיתית.

לסיכום: מדובר ללא ספק בסרט מהנה, כיפי , קצת רומנטי קיטשי - אך זה לא ממש מורגש - בקיצור, הסרט האידיאלי לכל למשפחה לכבוד החנוכה. וגם סתם ליציאה עם החבר׳ה. בפירוש לא למי שמחפש ערב רומנטי עם החברה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More