יום שני, 2 בינואר 2012

ביקורת מסעדה: מסעדת אביגייל'ס בניו - יורק

אני עדיין זוכר איך לפני כמה שנים בין שלל תוכניות הבישול בטלוויזיה לפתע פרץ באחת אל המסך שף ג'ף נתן החביב מניו - יורק עם תוכנית הבישול שלו לאוכל יהודי. תכנית הבישול הפכה מהר מאוד להיות פופולארית - בעיקר בסלון של סבתות פולניות שנהנו אני חושב יותר מהבדיחות היהודיות שהוא שזר לאורך התוכנית יותר מאשר האוכל (היהודי כמובן גם כן..) עצמו שהוא לימד כיצד להכין - אחרי הכל הן יודעות כבר להכין הכל...

אז לשף ג'ף נתן יש גם מסעדה מאוד נחשבת ופנסית (Like very fancy..) במנהטן, באיזור הכי לוהט במנהטן, ממש 2-3 בלוקים מכיכר הזמנים (Times Square) ועל שדרת ברודווי (ורחוב 38) מסעדת Abigael's on Broadway. המסעדה כמובן כשרה.

אז כמובן שלא יכולתי לפספס ביקור במוסד הנחשב ולכן לקחתי את ידידתי Abigail לארוחת ערב במסעדת Abigael's.

נתחיל מהסוף: יחסית לניו - יורק (ולגולה / חו"ל בכלל) מדובר במסעדה מאוד איכותית , טובה, אך גם מאוד יקרה (יצא בסוף הערב 100$ לזוג לפני 20$ שהשארתי טיפ..). מצד שני, לצערי טרם מצאתי מסעדה יוקרתית כשרה בחו"ל (והאמינו לי שחיפשתי היטב באירופה ובארה"ב) שתשתווה ברמה למסעדות הכשרות היוקרתיות בארץ - כמו למשל פריים גריל, טוקופיה, ביסטרו 56, הבשר והיין , אנגוס, וכו'.
כלומר, אביגייל'ס, וגם סולו (שסיקרתי לפני כשנתיים) ושילו'ס בלוס - אנג'לס הן אחלה מסעדות. ובאמת, יחסית למסעדות בחו"ל הן נהדרות - אבל הן תמיד נופלות בקטנות. בקטעים המרגיזים. שמסעדת יוקרה בארץ לעולם לא תיפול. למשל לחם הבית שהגיע קר ועם מטבל  (רק) אחד!! ודי סתמי. תפריט היינות המצומצם. חוסר היצירתיות והתפריט הבנאלי.  הקינוחים חסרי המעוף - ואני אוהב מתוק, ויצירתי. אבל, לא באתי להתלונן אם כי לשבח, אז אני אחזור שוב ואדגיש שמדובר באחלה מסעדות, אבל אני אשמח אם בביקור הבא בארץ שף ג'ף נתן ייתן קפיצה לאחת המסעדות הכשרות בתל - אביב או בהרצליה ויחזור עם מספר תובנות.

המסעדה מעוצבת בקפידה ובהחלט מרגישה יוקרתית. במסעדה שני קומות, וכן חדרים פרטיים לאירועים אישיים. רוב הסועדים הם יהודים דתיים מקומיים - זוגות, וגם הרבה חבר'ה בדייטים...
השירות אגב, מעולה. אבל זה כמעט בכל מסעדה בניו - יורק. המלצרים אדיבים, זריזים, בקיאים בתפריט, כוס המים הקרים הוגשה מיד לשולחן בלי שנבקש, ומולאה מיד בכל פעם שהתרוקנה (חבל שלא גם כוס היין...). אבל שוב, זה די סטנדרטי בניו - יורק...

התפריט בגדול מחולק לשניים: התפריט הסטנדרטי והתפריט עם האוכל הסיני. הלכנו על הסטנדרטי.
אז למנה ראשונה הזמנו פולנטה של פירה ופטריות:  Wild Mushroom Polenta
creamy soft polenta with a fricassee of
wild mushrooms, herbs and white truffle oil
המנה היא למעשה פירה עם פטריות ורוטב מעל. המנה טעימה, עשויה היטב, ובהחלט מומלצת לפתיחה.

למנה עיקרית Abigail  בחרה בעוף Chicken Rouladen שהיה טעים ומשביע. אני הלכתי על סטייק: Skirt Steak San Pedro: chargrilled and served with cilantro barbecue vinaigrette, pico de gallo,
avocados and honey roasted potatoes
הסטייק הגיע על צלחת מוארכת והיה גם הוא ארוך ומשביע. הטיבול היה נהדר, והבשר היה טעים ועסיסי. תפוחי האדמה טובלו בעדינות והיו ממש טעימים וערבים לחיך. דווקא המנה הזו הראתה מעט יצירתיות עם תוספת האבוקדו המרעננת שהונחה על מעין שלושה משולשים שהיו סוג של שילוב בין לאפה וטוסט. היה טעים ואף משביע.

את הבשר ליוותי בכוס יין אדום שהיה מעט מתוק מדיי אך השתלב טוב עם הבשר.

לקינוח הזמנו CHOCOLATE DECADENCE:
warm melted brownie, double chocolate chip mint ice cream with a chocolate cookie and drenched in hot fudge

שזה בגדול בראוניס עם גלידה. לא מסעיר. נחמד. בסדר. כלומר, טעים - אך ... , לא יצאתי הפעם מגדרי. אבל שלא תבינו לא נכון - זה קינוח טעים, בעיקר לחובבי שוקולד. ואני אוהב שוקולד. שוב, חסרה לי היצירתיות.

כל התענוג אגב, עלה כאמור 100$ לשנינו, לא כולל טיפ.

בשורה התחתונה: מסעדה מאוד מומלצת. בעיקר לזוגות אוהבים שנמצאים בירח דבש בניו - יורק, או סתם אם אתם בטיול לניו - יורק ובא לכם להפתיע את בן / בת הזוג.

לפרטים:
http://www.abigaels.com

על שדרת ברודווי ורחוב 39.
יש להזמין מקום מראש.





2 תגובות:

the waiter called he said he misses you.

אוי, אכלתי פעם מזמן מזמן במסעדה הזו עם בעלי!!! ללא ספק מאוד טעים שם. מצטרפת להמלצות !!

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More