יום שישי, 13 בינואר 2012

הפלוס של הגוגל

הרשת החברתית של גוגל הלא היא גוגל פלוס כבר כאן, ונראה שבמטרה להישאר. הרבה נכתב על הרשת החדשה שצצה לה לפני כחצי שנה וכבר צברה מיליוני משתמשים. אך, נראה שהשאלה המשותפת לרוב המשתמשים היא: למה? למה בכלל צריך את זה? למה עוד אחת?? לא מספיק פייסבוק?? אז אין לי תשובות לכולם, אבל כן יש לי תשובות לבוני אתרים / בלוגרים / מקדמי אתרים או אנשים שעוסקים בשיווק ברשתות החברתיות. אם אתם לא נמנים על אחת מהקבוצות הללו שהזכרתי קוראים יקרים - הפוסט הזה די ישעמם אותכם, אז תסתכלו בתפריט למעלה בבלוג יש קטגוריות של ביקורות סרטים וביקורות מסעדות (או גם הכרויות לרווקים ולרווקות...) - זה יעניין אתכם יותר. לעומת זאת, אם אתם כן עוסקים איכשהו בשיווק באינטרנט , רשתות חברתיות וכו' - אולי תקבלו תובנה או שתיים חדשה.

ת'כלס (וזה לא סוד..) גוגל לקחו את טוויטר ופייסבוק - כלומר, את המבנה (והרעיון ..) של פייסבוק, שילבו עם פיצ'רים שכבר קיימים בטוויטר, והופ - הנה רשת חברתית חדשה. חבל אגב, שלא לקחו גם איזה רעיון או שתיים מלינקדאין - למשל את הקבוצות. איך זה עוזר לנו?

#האשטאג:
בטוויטר ניתן לצרף למילות מפתח בציוץ סולמית, או בטוויטרית - האשטאג, כך שזה הופך להיות סוג של "תגית". כלומר, לחיצה על מילה עם האשטאג תיתן את כל הציוצים שמכילים את התגית , מילה הזו. זה מאפיין חזק מאוד שמצויין לקיום אתרים. גוגל שילבו את האשטאגים גם בפלוס, ושימוש נכון בהשטאג בפלוס נותן תוצאות טובות.

קידום בגוגל:
מיום שלישי האחרון הרשת גועשת על ההכרזה של גוגל על השינויים האחרונים במנוע חיפוש ועל הקידום האגרסיבי של גוגל פלוס בתוצאות החיפוש. טוויטר הוציאו הודעה כעוסה (והאמת שדי בצדק), ובלוגרים רבים ביקרו את השינויים. בשורה התחתונה? Who Care?? ההיפך - זה נהדר - תקפצו על המציאה כל עוד היא כאן - יאללה תתחילו לקדם - הנה אתם מקבלים אפילו דחיפה חינם מגוגל. צריך להוסיף?
אגב, בחודשים האחרונים באמת שמתי לב שסטטוסים בפלוס מקודמים גבוה יותר בתוצאות החיפוש - מאשר כמובן קישורים ברשתות החברתיות האחרות / פורומים וכו'. כך שגם אם אין לכם הרבה עוקבים - אתם כבר מקבלים עדיפות בחיפוש כאשר אתם מפרסמים פוטסים חדשים / קישורים בגוגל פלוס. נצלו את זה כל עוד זה פה. מצד שני, נראה שזה לא הולך להשתנות משום שלגוגל הרי יש אינטרס חזק להמשיך לקדם את הרשת החברתית שלה.

עוקבים:
בגוגל פלוס העתיקו מטוויטר את האופן בו מצרפים "חברים" חדשים, ובשונה מפייסבוק שם צריך לבקש חברות, ובפלוס כמו בטוויטר פשוט עוקבים אחרי משתמשים אחרים, כאשר ברגע שאתם עוקבים אתם רואים בפיד את הקשקושים של האנשים אחריהם אתם עוקבים, ואם אתם נעקבים, כלומר אנשים גולשים אחרים הוסיפו אותכם למעגלים שלהם הם יראו את מה שאתם תפרסמו. עקרון הבתוליות עובד חזק בפלוס כמו בכל דבר אחר שהוא חדש ובתולי. הטריק להשיג הרבה נעקבים היא פשוט לעקוב אחרי כמה שיותר אנשים, שברוב המקרים יעקבו אחריכם בחזרה. זו רשת חדשה, אנשים עדיין לא ממש משתמשים בה / יודעים איך לעכל אותה - וכמו פייסבוק בשנה שנתיים הראשונות כך גם עכשיו מי שחכם ייצור לו קהילה גדולה של נעקבים שכרגע יאשרו די בקלות כמעט כל אחד, מה שלאט לאט יפסק ככל שהרשת תבשיל ותתפתח עם הזמן.

בארץ אגב, הפלוס לא ממש תפס, אך בארה"ב כבר יש הרבה משתמשים פעילים ברשת - וכשאני מתכוון לפעילים אני לא מתכוון לסתם חשבונות שרק פתחו חשבון ולא ממש נכנסים לעדכן ולהתעדכן, אלא לאנשים שנמצאים בפלוס - כך שמומלץ בעיקר לקדם אתרים באנגלית. בשורה התחתונה, נכון לעכשיו ואני מניח שגם בחודשים הקרובים הפלוס הוא פלטפורמה די יעילה , ערוץ נוסף לקידום אתרים ושיווק חברתי. לאחר מכן, אחרי החגים - ההערכה שלי שזה יהפוך לעוד "רשת חברתית" בים הרשתות, כך ששווה עכשיו לנצל את הטרנד.

לסיכום: כיוון שמדובר לא סתם בעוד רשת חברתית, אלא ברשת חברתית של גוגל, שווה לנצל את היתרונות שגוגל מציעה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More