יום שני, 18 בינואר 2010

מודל הקפסולה (פוסט לבעלי אתרים באינטרנט בלבד...)

המדריך להקמת אתר באינטרנט

Ok, פתחת אתר באינטרנט. האתר מושקע, נראה טוב, שימושי, תוכן מעניין, וכו' וכו'.

מה לעשות - אין בנמצא / ברשותך תקציבי עתק לקמפיין באנרים / שילוט חוצות / What ever לאתר החדש.

מה עושים?

קמפיין ויראלי ביו טיוב / רשתות חברתיות / וכו' וכו' - הפך כבר להיות לסוג של must לכל דלי התקציב, ולא רק.

אני רוצה להציע את מודל הקפוסלה: Encapsulation Model

כשמו כן הוא - הרעיון העומד מאחורי מודל הקפסולה הוא להכניס את הגולש לקפסולה סגורה. דהיינו, לייצר מעין רשת קטנה שתמיד תוביל אל האתר.

עכשיו נפרט: נניח שפתחת אתר. כעת, זהו האתר שלך. בו תרצה/י להשקיע את מירב המשאבים - תוכן, גרפאיקה, פרסום, וכו'. כעת, המטרה המרכזית היא להתחיל להביא גולשים, ומה שיותר.

2 בעיות: האחת - נניח שהשתמשנו בכל הטריקים שהוזכרו לעיל (רשתות חברתיות, קמפיין ויראלי, וכו') - בסופו של יום הבאנו x גולשים לאתר.

השנייה: לא תמיד נרצה לפרסם את האתר הראשי, מכל מיני סיבות. לדוגמה - לא מכובד לפרסם אתר רציני בהודעות בפורומים, וכו'. הגם שאם נתחיל לפרסם את הקישור לאתר בכל פורום / פייסבוק / טוויטר מזדמן - עד מהרה נתפס כספאמרים , והקישורים יהפכו לסוג של רעש לבן...

כאן נכנס הפתרון של מודל הקפסולה: הרעיון של מודל הקפסולה הוא למעשה להקים עוד אתר או שניים שלאו דווקא קשורים לאתר הראשי (עדיף שלא). במקביל לפתוח 2-3 בלוגים (היום בלוג הוא חינם, וממש קל לפתוח אחד). הבלוגים אגב, יכולים (ומומלץ) להיות בנושאים שלא קשורים לאתר הראשי.

כעת, כמובן שבכל אחד מהאתרים / בלוגים יהיו קישורים (פרסומות - קישורי פרסומת) לאתר הראשי, וכן לבלוגים / אתרים השונים. כעת, כאשר נפנה גולשים לאתרים / בלוגים השונים נצא מתוף הנחה שכ - 20% מהגולשים המזדמנים / קבועים בבלוגים / אתרים שפתחת ילחצו על הקישור שמוביל לאתר המבוקש. במקביל הם יגלשו בין הבלוגים / האתרים השונים שפתחת.

דהיינו, אם עבור אתר אחד הבאת x גולשים, כעת, במידה ויש לך 5 אתרים ובלוגים סה"כ, משמע שהבאת 5x גולשים לאתר.

כמובן שבכל אחד מהבלוגים / אתרים יוצבו פרסומות של גוגל / תוכניות שותפים למיניהם - והרי עוד מכפיל כח.

מודל הקפסולה פותר גם את הבעייה השניה - והיא - רעש לבן / ספאמריות: כעת , תוכל נניח להמליץ בפורומים השונים על מספר אתרים / בלוגים שונים. לשים בחתימה במספר פורומים כל פעם בלוג שונה, כאשר כל פעם שהשארת הודעה בפורום / קישור ברשת חברתית / וכו' - הבאת גולשים לאחד האתרים - לרשת / קפסולה הקטנה שלך. אשר בסופו של דבר , מן הסתם יגיעו גם לאתר הראשי , המבוקש.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More