יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

אם אני הייתי אחראי על הקמפיין של האייפון......


טוב, אם כולם מדברים על האייפון ביומיים האחרונים, אז גם אני חייב.
איך אני הייתי מפרסם / מייחצן את האייפון לו תקציב המליונים (אני מעריך שהוא כזה...) ניתן ביידי?

הולך על קמפיין משולב במשך שבועיים שידגיש את כל יתרונות האייפון, לחתכי המשתמשים השונים. ומה כוונתי?

האייפון הוא מכשיר מאוד פונקציונלי - יש בו הכל: אינטרנט אלחוטי, דפדפן, פייסבוק, טוויטר, מייל, ועוד.
יש בו גם יו טיוב, מפות, שעון עולמי, הוא גם נגן מוסיקה, גם נגן סרטים, גם אחלה קונסולת משחקי 3D, וכמובן - חנות האפליקציות.

השאלה היא:
1. איך מכירים למשתמש את כל התכונות?

2. האייפון מטבעו הוא גאדג'ט מאוד מושך - תן לצעיר הממוצע לגעת בו, לשחק, והוא יתאהב.

לכן, צריך קמפיין שינגן על כל התכונות.
אני מציע: קמפיין משולב, שלמעשה יציג / יפרט את כל התכונות המרכזיות של המכשיר

לכן, הייתי משגע את המדינה במשך שבועיים:
1. מסיבות.
מארגן 3-4 מסיבות ענק עם די ג'יי מוכרים, או לחלופין מופע גדול עם אומנים מוכרים שהכניסה אליו או עם אייפון ביד. או, למי שאין לו עדיין את מכשיר הפלא - חייב מספר / כרטיס אותו ניתן להשיג בדרך הבאה בלבד:
האייפון הרי הוא דור 3 , כולל מצלמה.
מעלים אפליקציה לחנות האפליקציות (אפליקציה חינמית כמובן) - שכל מה שעושה - משתמשת במצלמה על מנת לצלם את המשתמש, ומנפיקה לו כרטיס כניסה אותו ניתן להדפיס מאתר ייעודי שיוקם לשם כך.

כמובן שהמסיבות / אירועים עצמן היו הופכים לאירוע פירסומי / שיווקי אחד גדול.

מה השגנו?
יהיו כמה פראיירים שבשביל מסיבה ירוצו לקנות אייפון.....
פנייה לקהל יעד צעיר, נוער, קצת סטודנטים. מיתוג המכשיר כמכשיר מוסיקה צעיר ומגניב.

מה עוד השגנו?
אנשים ירוצו לכל מי שיש לו אייפון על מנת להדפיס כרטיס כניסה חינם להופעה / מסיבה.
כך שמלא משתמשים פוטנציאליים שיחקו וניסו את המכשיר.

2. אירוע / טורניר משחקי 3D לאייפון.
2-3 מוקדים ארציים - נניח בנייני האומה, גני התערוכה, וכו' - הפנינג עם
טורנירי ענק / אליפות בכמה משחקי אייפון תלת ממדיים מרכזיים - FIFA 2010, איזה מרוץ מכוניות מגניב (לא חסר בחנות אפליקציות), משחק מכות ,ועוד כמה משחקים תחתרותיים.

האירועים עצמם יהיו גדולים ומלווים בהרבה שואו , רעש וצלצולים - וכמובן - המון גיימרים שמשחקים באייפון, כמובן שמסכי ענק שמציגים את האייפונים שמשחקים ברגע זה, ועוד.
מה השגנו?
מיצוב / מיתוג האייפון כקונסולת משחקים.

3. קמפיין בתי - קפה.
קמפיין שפונה יותר לאנשי הייטק, סטודנטים, מבוגרים, וכו'.
סוגר עם רשת בתי - קפה מובילה שבמשך שבועיים כל מי שמגיע עם אייפון מקבל קפה ועוגה חינם לאחר שענה על שאלון מסויים.
השאלון כמובן יהיה אפליקציה, עם שאלות שמצריכות גלישה באינטרנט ושימוש בפונקציות השונות במכשיר (מה השעה כרגע בטוקיו - שעון עולמי , שערי מטבעות - אפליקציה ייעודית, וכו') -

או נניח גם הורדה של כל מיני אפליקציות שימושיות כמו ממיר שערי מטבע / מה התחזית מזג אוויר בזימבבואה , זמני כניסת שבת , חדשות כלכלה (כלכליסט) , וכו'

מה השגנו? הכרחנו את המשתמש הממוצע לשחק קצת במכשיר ולגלות כמה הוא שימושי. מכשיר אינטרנט נייד, וכו'.
וגם בעלות של קפה ועוגה אנשים ירוצו לאייפון הקרוב לקבל את השובר - שוב, עוד אנשים שמשתמשים.

אבל, אני לא פירסומאי, ולמען האמת התחום גם לא ממש מעניין אותי. תשאלו למה? סתם קיבלנו תרגיל בקורס לחשוב על קמפיין לאייפון, וזה הרעיון שעלה לי - אז החלטתי לשתף...

בכל מקרה - אם אחת החברות תאמץ - לא לשכוח לשלוח לי איזה אייפון חינם... (יש לי כרגע אייפוד טאצ' - אחלה!! )

המדריך לניו - יורק

1 תגובות:

אחלה. כמו שאומרים בעולם הפרסום kiss קלאסי.
מחושב, מדליק ופרקטי.


נדב הקופי

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More