יום רביעי, 5 בינואר 2011

שידוך תוצרת חוץ או - דירוג ששת אתרי ההכרויות הטובים ביותר ברשת


לפני (כמעט..) שנה הבאתי כאן בדוסיבלוג את דירוג עשרת אתרי ההכרויות לדתיים הטובים ביותר. ברם, לא רק בארץ התופעה של אתרי הכרויות ייעודיים ליהודים / דתיים קיימת, אלא אף , כן כן, גם בגולה הרחוקה מעבר לים.

רוב האתרים אגב, הם באמריקה, שם ריכוז היהודים השני בגודלו בעולם (לאחר מדינת ישראל כמובן).
אז למי שמחפש כלה יהודיה כשרה, דתייה!! תוצרת חוץ, או למי שמחפשת חתן יהודי כשר, תוצרת חוץ - הנה דירוג אתרי ההכרויות מהעולם (ליהודים כמובן! בדגש על אתרים שמתמחים גם בציבור הדתי - או כמו שהם מכנים זאת - Orthodox, או Modern Orthodox, או סתם FFB: Frum From Birth).

ובמקום הראשון זוכה האתר המצויין , שהרישום והשימוש בו חינם (לגמרי!!) ונפתח לאחרונה - האתר SuperTova:
http://www.supertova.com/

מייסד האתר, בחור יהודי חביב כבן 30 (עדיין רווק למי ששואלת..) שמתגורר בצפון קרוליינה בשם Justin Corsa (אתן מוזמנות למצוא אותו בפייסבוק..) שהקים את האתר ללא כוונות רווח, ומתוך מטרה לחזק ולהגדיל את העם היהודי. הבחור פשוט רוצה שיהיו הרבה חתונות בעם ישראל, ולכן משאיר את השימוש באתר בחינם. אגב, למי שעוד שואלת - אם הוא ימצא כלה ישראלית - הוא ישקול בחיוב לעשות עלייה..

באתר כבר רשומים הרבה משתמשים (בעיקר מצפון אמריקה) ואף ראיתי כמה ישראליות. ממשק המשתמש פשוט ונוח, יש צ'אט, מערכת פורומים ובלוג קטן.
ממליץ בחום על האתר, ולכן בנות - גם על הבחור...

מקום שני:
http://www.jwed.com/
או:
http://www.frumster.com/

מדובר למעשה בשני אתרים שמשתמשים באותו בסיס נתונים. נראה של - Jwed יש יותר נרשמים, למרות שנראה לי שמדובר באותה חברה שמנהלת את שני האתרים. למעשה מי שנרשם ל - Frumster מקבל גישה חופשית ל - Jwed וכן ההיפך. באופן כללי יש בשני האתרים מבחר גדול במיוחד של פופי"ם יהודים כשרים מרחבי ארצות הברית. לאתרים ממשק משתמש ועיצוב נעים (עבר לאחרונה מתיחת פנים), וגם הם כוללים פורום ועוד פיצ'רים (זה די שכיח באתרי הכרויות בחו"ל - פורום , בלוג).

Frumster ו - Jwed מיועדים וממוקדים בעיקר לדתיים, או כפי שציינו למעלה - ל - Orthodox / Modern Orthodox / Chasidic (למי שמחפש כלה מברוקלין..) אך יש בו גם חילונים וחילוניות וכן זרמים שונים - קונסרבטיבים, רפורמים, וכו'.

הסיבה שהאתר זוכה במקום השני היא כי האתר בתשלום...  . מה שכן, לא מדובר בהוצאה גבוהה - תשלום לחודש אחד בלבד עולה כ - 19$, כשאם רוכשים מנוי לכמה חודשים אז זה יוצא בערך 12$ לחודש.

במקום השלישי:
jdate הוותיק והטוב. מצד שני הוא מקבל רק את המקום השלישי כי הוא כבר הפך לסוג של תאגיד ענק, וגם אפשר לומר שיש בו גם דתיים, ולכן הוא זוכה במקום השלישי והמכובד.
http://www.jdate.com/

מקום רביעי:
על אף שלא מדובר באתר הכרויות "רשמי" עדיין החלטתי להכניס את צוקרברג לרשימה המכובדת (בפעם השנייה - האתר שלו נכנס כאתר שידוכים גם שנה שעברה ברשימה המקומית..). וכן, פייסבוק עדיין שומר על מעמדו כאחד מאתרי ההכרויות הגדולים בעולם - לא מפתיע אגב, שמי שעומד מאחוריו הוא יהודי כשר - מארק צוקרברג, שגם רשם בסטטוס שלו לפני שנה את צמד המילים הבאות (בעברית!!) "שנה טובה" ויש עימי הוכחות למי שמעוניין בדמות תצלום מסך  של הסטטוס.

למי שלא יודע מה הכתובת של פייסבוק שיחפש בגוגל.

מקום חמישי:
אתר ידוע ומפורסם גם בארץ הוא SawYouAtSinai שמאפשר אגב שימוש חינם לתושבי ישראל. כן כן.
http://www.sawyouatsinai.com/

באתר מבחר גדול יחסית של פופי"ם יהודים כשרים מרחבי העולם, וכפי שציינתי הוא זוכה לעדנה גם בארץ.
אז למה רק מקום חמישי? מנימוקי השופטים: האתר הזה שונה משאר האתרים באופן בו הוא פועל. לאחר הרשמה ומילוי פרטים ושאלון לא ניתן כבשאר האתרים להריץ חיפוש ולפנות ישירות אל הבנות / בנים אלא יש צוות שדכניות מסור מאחורי הקלעים שהן עושות את ההתאמות ומציעות בנות שנראות מתאימות, וכן להיפך. יש הרואים בכך יתרון, אך זה הופך את השימוש באתר לקצת מסורבל ולא כשאר האתרים.

אך באופן כללי, מדובר באתר טוב.

מקום שישי ואחרון:
אתר שנפתח רק לאחרונה ונראה שיש לו עדיין לאן לגדול ולהתפתח כי בינתיים המאגר נראה די קטן יחסית. האתר הזה שם לו למטרה להתמקד ביהודים ממוצא רוסי שחיים בארה"ב (ובארץ.. , ובעולם..). האתר באנגלית כמובן, ושוב, נראה שיש לו עוד לאן להתפתח. השימוש באתר ניתן בחינם.
http://www.rjdate.com/

כפי שאתם שמים לב, כיוון שמדובר בניכר - מצאתי רק 5 אתרים ולא 10 (כמו כאן בארצינו הקטנה...) אבל נראה שהם יספיקו , והם מספיק טובים ואיכותיים למי שמחפש שידוך תוצרת חוץ.

בשולי הדברים, עוד שני אתרים שהם לא אתרי הכרויות קלאסיים, אך עם זיקה עקיפה / ישירה לעניין:
כבר סיפרתי לכם בעבר על הביצה בניו - יורק (שם היא נקראת The Scene @ UWS). אז אם מישהו מתכנן גיחה לניו - יורק, כדאי לו להתעדכן באירועים לחבר'ה הדתיים שם דרך האתר:
http://www.bangitout.com/

באתר גם דירות להשכרה עם שותפים דתיים, מידע על מסעדות כשרות בניו - יורק, ועוד.

וכמובן, איך אפשר בלי  - האירוע הגדול שמתקיים אחת לשנה באירופה - כל שנה ביעד אחר - הלא הוא הכנסקי - שגם עליו סיפרתי בעבר:

http://www.keneski.com/

שיהיה במזל טוב.

אל תשכחו לשלוח הזמנה (וכרטיס טיסה.... )

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More