יום ראשון, 18 ביולי 2010

מחר יחול ערב תשעה באב

ואם הלילה או מחר לא יבנה המקדש, כנראה שגם השנה נצום.
מגיל קטן חונכנו שצריך לבכות ולהתאבל בתשעה באב. אך בינינו, אף פעם לא הצלחנו באמת להרגיש מה היה שם, להרגיש עצב או כאב כך סתם באמצע החום המעיק של יולי-אוגוסט. נכון שמראש - חודש אב עשינו הפסקה מים ובריכה לתשעת הימים, ובערך מגיל 16 הרגשנו את תשעת הימים בעזרת הזיפים... , אך עדיין, תמיד חשנו אי נוחות מסוימת מכך שלא באמת התעצבנו והתחברנו מספיק לחורבן.
אז לצערי בחמש שנים האחרונות פתאום קל להרגיש מה זה חורבן, ומה זה אמנם לא בית מקדש שנשרף, אך מה זה בתי - כנסיות מפוארים שעולים באש. מה זה ישובים שנחרבים רק כי גרים בהם יהודים. מה זה יהודים שמגורשים מהבית רק כי הם יהודים. ההזוי הוא שהפעם אילו לא הרומאים אלו שמגרשים ומחריבים אלא יהודים שמגרשים יהודים...
הזוי. חסר היגיון. אך כן, לא סתם נאמר עלינו כי עם קשה עורף אנו...

תמיד בתשעה באב כשמגיעים לנחם בשמונה עשרה אני חושב לעצמי - רגע, למה צריך להגיד את זה? הרי הארץ פורחת, ירושלים בנויה ומשגשגת מתמיד, ובכלל. אז זהו שלא. נכון שכמעט הגענו, אבל לא ממש. גוש - קטיף עדיין עומד עדיין שמם, מחבלים הילכו בו.
הר הבית לא באמת בידינו. יהודים לא יכולים לעלות חופשי, ואם כבר עולים אסור להתפלל. עד כדי כך שאם נופל משהו על הריצפה אסור להתכופף להרים שמא יראה כהשתחוות..
אז כנראה שעוד לא הגענו אל המנוחה. ולכן, כנראה, יש עוד על מה לצום.

עוד דבר: מעניין לעניין, דווקא לצום תשעה באב יש משמעות חשובה ביותר. מדברים פה כבר כמה שנים על חלוקת הארץ, הסכמי שלום, למי באמת הארץ שייכת? במשפט שלמה בין היהודים למתקראים פלשתינאים אני רוצה לשאול שאלה תמימה - למי שייכת הארץ / הר - הבית? לעם שאחת לשנה מתכנס, צם ובוכה על בית המקדש, על מה שהיה פה לפני 2000 שנה לפני החורבן? או לחבורת שבטים שהגיעו לכאן במאה שנים האחרונות בעקבות שגשוש כלכלי עקב חזרת העם היהודי לארצו......?
באיזה יום בדיוק בשנה צמים המתקראים פלשתינאים על המלכות המפוארת שהייתה להם פה? על הגלות אליה יצאו......??
נקודה למחשבה.





נקווה שיהיה סוף סוף הצום האחרון...

1 תגובות:

יהי רצון מלפני ריבון העולמים שנזכה במהרה בגאולה השלמה. גאולת העם והארץ ובנין בית הבחירה.
ירבו כמותך.יישר כח. חזק ואמץ.

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More