יום שני, 10 בינואר 2011

ועוד בענייני סרטים - על קולנוע , הורדות סרטים באינטרנט, ומה שבאמצע

מיד אחרי שצפיתי שבוע שעבר בסרט "התייר" רשמה לי ידידה בצ'אט שוואלק מגניב, אבל בשביל מה ללכת לקולנוע אם היא יכולה לראות את זה כבר באותו ערב שהסרט עלה לאקרנים בצפייה ישירה באינטרנט. גגל "התייר צפייה ישירה" ותחסוך 35 ש"ח..

פעם עוד יכולתי לתרץ שאין כמו החוויה בקולנוע, עם המסך הגדול, ומערכת סאונד וכל הבלה בלה, מה שלא ממש תופס כיום בעידן הפלסמה ומערכת קולנוע ביתית בסלון. כמו גם התירוץ / הסבר הנדוש שהנה נפתרה בעיית ההעתקות וההורדות הלא חוקיות של סרטים עם כניסת סרטי התלת - מימד, שרק בקולנוע אפשר באמת לקבל את חווית התלת - מימד. אז גם זה כבר שייך לעבר, כי מבט חטוף בעדכונים השוטפים מתערוכת CES השנתית מראה שאוטוטו מסכי תלת מימד עם ובלי משקפיים יהפכו לסטנדרט בסלון הביתי, כך שגם זה לא ממש מהווה בעייה עבור תעשיית הקולנוע. מה שמותיר אותנו , יותר נכון את תעשיית הקולנוע, עם השאלה: אז מה הוא פתרון הקסם הבא? איך התעשייה תגרום לצופים להמשיך להגיע לבית - קולנוע ולשלם 35 ש"ח על סרט במקום להוריד באי מיול או באתרי צפייה ישירה?

לדעתי, הפתרון בכלל אינו טכנולוגי. כי הטכנולוגיה שהיום תהיה זמינה רק בבתי  - הקולנוע תוצג כבר ב - CES 2012, וחודש אחר כך כבר תנחת בסלון הביתי.
תעשיית הקולנוע לא צריכה להשקיע פתרונות טכנולוגיים באיך למנוע או באיך לשכנע את הצופים להגיע דווקא לקולנוע.
או למשל, הכתוביות המופיעות בשנים האחרונות בתחילת כל סרט שאסור בשום אופן לצלם עם כל אמצעי הקלטה - החל מסלולארי עם מצלמה ועד מצלמת וידאו את הסרט. כאילו, זה לא אמור להיות ברור?? שאסור לגנוב???

הפתרון הוא לא טכנולוגי.
הפתרון הוא 1: ביצירת תודעה. 2: חינוך.

עוד לא נתקלתי בחנויות בקניון / במרכז המסחרי / Whatever שבכניסה אליהן שלט: "כאן אסור לגנוב". כי זה ברור מאליו. שאסור לגנוב. כי ברור שלקחת מוצר מהחנות בלי לשלם זה גניבה.

כמו גם, ברור לכל ילד, נער ומבוגר שאסור לגנוב מחנות. האדם הממוצע, גם אם ידע שלא מצפה לא עונש, בדרך כלל הוא לא יגנוב כי הוא לא גנב.

אבל, האדם הממוצע כן יוריד סרט מהרשת, כן ישמע שירים לא חוקיים, כן יצפה בצפייה ישירה. כי בתודעה המקובלת, בתודעה החברתית זה לא גניבה. זה מותר, ולא רק מותר - זה מגניב. זה קול.

לתעשיית הקולנוע והמדיה כח השפעה עצום. היא צריכה להשקיע משאבים ביצירת תודעה חדשה שזהו, האינטרנט התבגר. כבר עברנו את חבלי הלידה ואת שנות הילדות בהן האינטרנט היה רך, צעיר ובתולי, והכל ניתן בחינם. זה אחד הדברים העקומים שצמחו עם האינטרנט. בועת החינם - שבעטיה התפוצצה בזמנו בועת הדוט קום. אין מתנות חינם, ואין שירותים חינם. על תוכן איכותי משלמים.

ברגע שבתודעה החברתית צפייה בסרט בצפייה ישירה, כמו גם צריבת דיסק , הורדת סרט תתקבע בתודעה כגניבה לכל דבר, כדבר לא חוקי, לא מגניב, לא קול, כמו גם מוסיקה, תוכנות ושאר המדיה הדיגיטלית - חברות הסרטים, תקליטים , ותוכנות יצטרכו להשקיע פחות משאבים בלמנוע העתקות, ויוכלו להתמקד בשיפור חווית המשתמש והמוצר הסופי לשם שיפור חוויית המשתמש והמוצר הסופי, ולא רק כדי שלא יצפו בסרט בבית.   

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More