יום שישי, 7 בינואר 2011

התייר: ביקורת סרט


המסקנה הראשונה המתבקשת כבר באמצע הסרט "התייר" שעלה היום לאקרנים היא: לא משנה כמה יפה היא תהיה, אפילו אם היא נראית כמו אנג'לינה ג'ולי (או אפילו אם מדובר ממש באנג'לינה ג'ולי, כן כן) - לעולם, אבל לעולם אל תתרצה לחיזורי אישה זרה שלפתע מתיישבת לידך ברכבת מפאריס לוונציה בדרך לחופשה בלתי נשכחת, או בכלל בכל מקום אחר בחו"ל. פשוט תמיד לשנן ולזכור בעל פה את אזהרות המסע של המטה ללוחמה בטרור להתנהגות בחו"ל, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמיכם מככבים במרכזה של עלילה בינלאומית המורכבת מגנגסטרים מטורפים חסרי מעצורים, סוכנות ביון בריטיות יפהיפיות, כשכדורים שורקים לכם ממש ממש צמוד לראש..

אנג'לינה ג'ולי היא סוכנת ביון בריטית שמתמחה בהלבנות הון בינלאומיות. בתפקידה היא נדרשת להפליל פקיד בנק שגנב כמה מליונים טובים מגנגסטר מטורף וחסר מעצורים כשתוך כדי היא מתאהבת בו. בעקבות מסר שהיא מקבלת ממנו היא עולה על הרכבת לוונציה על מנת להיפגש עימו שם. כיוון שהאיש בורח מכל העולם הוא מבקש ממנה להתיישב ברכבת ליד מישהו שמזכיר אותו חיצונית, והיא מתיישבת ליד תייר אמריקאי תמים (ג'וני דאפ), מורה חננה למתמטיקה שקפץ לחופשה בוונציה, כשמכאן והלאה העלילה מסתבכת ומסתבכת, עד הסוף ה(כמעט.. , במחשבה שנייה לא) מפתיע. לא ניתן פה ספוילרים..

הסרט מצולם בוונציה, מה שמוסיף לאווירה ותורם מימד וויזואלי בהחלט מרנין ומלבב נפש ועין לעלילת המתח של הסרט.
הצלם עושה עבודה נהדרת, וונציה מצטלמת נהדר.

כל מי שביקר בוונציה וודאי יזכר בתחילת הסרט בתחנת הרכבת סנטה לוצ'יה שהיא סוג של שער הכניסה לוונציה, כמו גם בגשר המפורסם, ובכלל בנופים המוכרים (למי שביקר כמובן..) של וונציה.

בכלל, לאחרונה נראה שצפון איטליה על נופיה המהממים מככבת לא רע כלוקיישן בסרטים הוליוודיים, למשל בסרט ג'ולייט, שהוא אמנם סרט רומנטי קיטשי, אך רק בשביל הנופים של צפון איטליה וורונה כדאי לצפות בו.
אני בכלל ובלי קשר ממליץ בחום על טיול בצפון איטליה..

פס הקול של הסרט מדוייק, ומשתלב היטב עם הנופים של וונציה.
אנג'לינה ג'ולי וג'וני דאפ כמובן מצויינים, אין צורך להוסיף...

מה עוד?
בקיצור, לרוץ לראות.

3 תגובות:

תשמעו, הסרט די מייבש. ציון 6 מ-10. אולי 6.5 אם חברה שלכם משכנעת את עצמה ואתכם שהיה שווה, ושהיא בחרה סרט טוב, בזמן שאתה נזכר שהקטע הכי טוב בסרט היה הציפיה בהתחלה (שנמוגה לאחר 25 דק, שאתה קולט שאתה בייבוש), והצחוק המרענן - לא מהסרט, אלא מחברה שלך, מבקרת הסרטים המהוללת. בקיצור, חכו שזה יגיע לכבלים... ואז תחליפו ערוץ.

נ.ב.
> בכלל, לאחרונה נראה שצפון איטליה על נופיה המהממים
נכון, זה באמת היה חלק יפה בסרט. גם וונציה מההמת בסרט (ובחיים האמיתיים :-)

תשמעו, הסרט די מייבש. ציון 6 מ-10. אולי 6.5 אם אתם ביום טוב ורוצים להתחשב בחברה שלכם שמשכנעת את עצמה ואתכם ש"לא היה כל כך רע", ושהיא בחרה סרט טוב, בזמן שאתה נזכר שהקטע הכי טוב בסרט היה הציפיה בהתחלה (שנמוגה לאחר 25 דק, שאתה קולט שאתה בייבוש טוטאלי והולך לישון על הפופקורן), והצחוק המרענן - לא מהסרט, אלא על החברה שלך, מבקרת הסרטים המהוללת, ששוב הצליחה לבחור בסרט מייבש. בקיצור, חכו שזה יגיע לכבלים... ואז תחליפו ערוץ.

אני מסכימה עם כל מילה. אנשים לא מבינים שהסרט מבוסס על ז'אנר קולנועי כלשהו, לדעתי הם הצליחו לגרום לזה להרגיש כמו סרט צרפתי אמיתי.

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More