יום שלישי, 9 ביוני 2009

הפעם תורי להתעצבן

לא קורה הרבה, אבל הפעם רשת מגה מה שנקרא - הביאה לי ת'סעיף!!

כולם הרי מכירים את תעלולי השיווק הנכלוליים והבזויים של רשתות השיווק הגדולות למיניהן בו הן מציגות את מחירי המוצרים חסר אגורה אחת, לדוגמה: "רק היום חוביזה דור שלישי מהתנור ב - 49.99 ש"ח בלבד!!" - הרי ברור שהמחיר הוא 50 ש"ח, אבל פסיכולוגית הצרכן הממוצע מפרש את זה כ - 40 פלוס, ולא חמישים. נו שויין... לא על כך אני מתעצבן, מצידי שימשיכו עם התרגילים הנאלחים הללו - זכותם.

מה מרגיז אותי?
אז כך: ניקח את רשת מגה כדוגמה.
לאחרונה יצאה רשת מגה במבצע חדש בו על כל קנייה בסך 100 ש"ח מקבלים בול, את הבולים צוברים , ומקבלים מתנות. התנאי כאמור, רכישה בסך 100 ש"ח.

ביום שישי האחרון כטוב ליבי בסודה, הלכתי לקנות זכרון נייד USB במגה בול. המחיר היה 200 ש"ח. סליחה סליחה, ליתר דיוק - 199.99 ש"ח.
כאשר שילמתי, המליץ לי המוכר בחביבות לרכוש עוד דבר מה על מנת לקבל בול נוסף. (הגיע לי בול אחד בלבד, כיוון שהסכום היה 199.99, וחסרה לי אגורה אחת על מנת לקבל בול נוסף.......)

אם כך אמרתי, אשלם במזומן.
אין בעיה חייך המוכר, תודה שקנית מגה.
רגע, הבטתי בו במבט של סימן שאלה: "נראה לי שמגיע לי עודף"
איזה עודף בראש שלך?? שילמת לי 200 ש"ח!
נכון עניתי, אבל המוצר עולה 199.99 ש"ח!
ואם כך מגיע לי עודף של אגורה אחת!

מצטער, אך אין לי עודף להחזיר לך, מזמן כבר אין מטבעות של אגורה, יצאו מזמן מהמחזור, פסק המוכר.
נכון, אבל רשום שהמוצר עולה 199.99 ש"ח, אם כך מגיע לי עודף של אגורה, ואני רוצה את העודף המגיע לי.
כאן הסביר לי המוכר שהסכום של אגורה אחת למעשה מעוגל.
אם כך עניתי, אז מדוע לא מגיע לי בול נוסף? שאלתי בתמימות...
כיוון שקנית רק ב - 199.99 ש"ח, ועל כל 100 ש"ח מקבלים בול!! ענה המוכר...
אם כך, אז תחזיר לי עודף - את האגורה שמגיעה לי !! אבל זה מעוגל פסק המוכר...

אתם מבינים??
אגב, זה פעם שנייה כבר שסיפור דומה קורה לי, וברשת מגה. מצד אחד, להחזיר לי עודף אגורה כאשר אני משלם במזומן הם לא יכולים, אבל כאשר מדובר במבצעים והטבות, לפתע האגורה מאוד מאוד משמעותית.

לזה אגב, קוראים בעברית צחה: "גניבה".
רשת מגה גנבה, גזלה ממני, תקראו לזה איך שאתם רוצים אגורה אחת!!

אני מרשה לעצמי אגב להגדיר את המקרה כגניבה במקרה זה בהסתמך על הכלל הידוע:

דין פרוטה כדין מאה!!!
אתם לא יכולים להחזיר עודף מהמחיר בו נקבתם, תנקבו במחיר ממנו ניתן להחזיר עודף.
טוב, כמובן שאני לא מתכוון להיות קטנוני על אגורה, אבל העיקרון מעצבן - כשנוח לרשת מגה, כשזה מגיע למבצעים, לפתע האגורה מקבלת משמעות!!!
שפל, נבזי, נכלולי, ושוב - גניבה!
סופו של הסיפור הוא שנאלצתי לכתת את רגליי למקרר השוקו, על מנת לעבור את ה -200 ש"ח ולקבל בול נוסף.
במילים אחרות - מגה, "כביכול" אילצה אותי להוציא כשקל וחצי נוספים על משהו שלא בהכרח הייתי צריך (לשם ההגינות אציין שהשוקו היה טעים......)
אגב, בחישוב הסופי, כולל השוקו, ראיתי בחשבון שעיגלו לי כ - 4 אגורות. נו שויין, אם מגה כל כך זקוקה לאגורות הללו - אראה זאת כצדקה לרשת מגה...
מה אתם חושבים על כך?
אשמח לקבל תגובות למייל........

6 תגובות:

מני סחטיין,
אתה מפתיע כל פעם מחדש...
לדעתי זו עילה לתביעה! האם דיברת עם המנהל?
שיהיה שבוע טוב!

לא מתאים. בהחלט גניבה.

מה לעשות שהפעם אתה טועה קצת.
החוק קובע שבעת תשלום במזומן בגלל ביטול המטבע של 5 אג' אזי כל סכום של 5-9 אגורות יעוגל כלפי מעלה כלומר גם אם המחיר הנקוב היה 199.95 במזומן היית משלם 200 ש"ח
בשאר המקרים העיגול הוא כלפי מטה.

תחפש בגוגל תשלום במזומן עיגול אגורות

הוא אשר אמרתי, אם כך, גם לגבי הבולים ושאר המבצעים יעגלו כלפי מעלה, דהיינו - כאשר חסרה אגורה (אגורה אשר רשת מגה החסירה) - יתנו את הבול / מבצע / Whatever......

אז זהו שהעיגול תופס רק לגבי העודף
לא לגבי עלות המוצר...
התלונות שלך צריכות להיות מופנות למשרד האוצר שביטל את המטבעות של אגורה ושל חמש אגורות אבל קבע שניתן לקבוע מחירים באגורות.....

אנונימי, זה שמגה פועלת במסגרת החוק לא מצדיק את המעשה.

הטריק אולי חוקי, אבל מלוכלך.

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More