יום חמישי, 29 בדצמבר 2011

ביקורת מסעדה: והפעם מסעדת NOI DUE בניו יורק

מסעדות כשרות יש למכביר בניו - יורק בכלל, ובמנהטן בפרט. ברם, רובן סבבה - החוכמה היא לדלות את הטובות והמעניינות שבהן. בטיול הקודם המלצתי על מסעדת SOLO שנמצאת בבניין סוני ב - East side, אז הערב סעדתי את ליבי במסעדה חדשה ומעניינת ביחד עם חברים.

מסעדת NOI DUE היא מסעדה חלבית כשרה (חלב ישראל) בסגנון איטלקי. המסעדה מתמחה במאכלים המבוססים על גבינות, מוצרלה, פסטות ודגים.

המסעדה שוכנת ב - Upper West Side ברחוב 69, ושדרת ברודווי. למעשה, קצת קשה למצוא את המסעדה כיוון שהיא נמצאת בקומת ה - Basement (מרתף) וקצת קשה להבחין בה. אבל שווה לחפש.
ההגעה פשוטה - לוקחים את התחתית קו 1,2,3 (אחד מהם) אדום ויורדים בתחנה ברחוב 72 (שלושת הקווים עוצרים שם). יורדים שני רחובות לרחוב 69, ואז לוקחים שמאלה (לכיוון מזרח) ברחוב 69 , ואחרי מספר צעדים מבחינים במדרגות למסעדה. אם לא הצלחתם למצוא - חפשו ברחוב מישהו עם כיפה ותשאלו איפה זה NOI DUE.

המקום אגב, די פופולארי בקרב ה - Young Proffesionals שחיים ב - Upper West Side. אגב, יאנג פרופשיונל - או אם תרצו - Young Jewish Professionals -
בתרגום מילולי לאמריקאית זה לאו דווקא "צעירים מקצועיים" אלא כינוי לרווקים היהודים הדתיים שחיים באפר ווסט סייד.

העיצוב של המסעדה מאופק ונעים לעין ומשרה אווירה נעימה.
למסעדה תפריט יינות שכולל יינות מישראל (כמובן..) מספרד, צרפת, וגם איך לא ארה"ב - יקב ברטנורא המפורסם.
אני פתחתי עם כוס יין אדום Cotes du Rhone: Cuvee DU Centenaire - יין צרפתי שהיה פשוט מענג. אין לי מילה אחרת. הרבה זמן שלא טעמתי יין כל כך טעים. הייתי אומר אפילו שפרט ליקבי יתיר שעוד לא טעמתי יין שמאפיל עליהם - זה ללא ספק אחד הטובים שטעמתי לאחרונה.

קצת יקר האמת - 10$ לכוס, אך שווה כל פני.

הזמנתי מנה שנקראת Melanzane Imbottiti, שהיא מנה מופלאה (ועלתה 14$) ותוארה בתפריט כך:
Eggplant filled with ricotta, baked in marinara sauce and parmigiano served with toasted bread

אז עזבו אתכם משטויות, אל תשברו את השיניים - פשוט בקשו את השקשוקת חצילים...
מדובר במנה מאוד טעימה. המנה מוגשת על מחבת חם - ממש כמו שמגישים שקשוקה בארץ, ואת המנה אוכלים מהמחבת. ישירות. וואלק.
במחבת מונחות להן שני גלילות חצילים ממולאות בגבינה משובחת צפות בשלווה ברוטב עגניות אדום וסמיך, כשמעל שכבה של גבינה צהובה מוקרמת. אויי זה כל טעיםםםםםם!!! יאממממממממממי. פשוט תענוג לחיך. עם המנה מקבלים לשולחן גם את לחם הבית שהיה ממש טעים, וכמו ישראלי אמיתי פשוט ניגבתי עם לחם הבית את רוטב העגבניות הסמיך והמענג.

אפרופו התיאור המסובך של המנה - אני פונה כאן בקריאה נרגשת למורות האנגלית בארץ: אנא מכן מורות יקרות. אני יודע שחשוב לכן ללמד את המילים החשובות באנגלית, אנגלית ספרותית, אנגלית טכנית, אנגלית מדוברת, וכו'. אך לדעתי צריך להתחיל להכניס לתכנית הלימודים באנגלית בארץ ואף אולי לבגרות יחידה נוספת: קריאת תפריטים באנגלית. אני נכנס למסעדות בניו - יורק, פותח תפריט - ואני מרגיש שאני קורא תפריט בסינית , צרפתית - פשוט לא מבין כלום. למה לא לימדו אותנו בכיתה ח' שאגפלנט זה חציל??? מאיפה אני אמור לדעת את זה?? ומה זה לעזאזל "בבא גנוש"???? כל כך קשה ללמד את זה...?? - כתבה בניו - יורק טיימס כבר יותר קל להבין ...

בכל מקרה, אין לי טענות למוריי ומורותיי לאנגלית מהעבר - ב"ה כולן וכולם עשו עבודה טובה, ועל כך אני מודה להן ולהם. אך למען דור העתיד, אנא הכניסו לתכנית הלימודים כיצד לקרוא תפריט. כדי שהתלמידים שלכם לא יובכו יום אחד בניו - יורק באמצע דייט כאשר ישאלו את הבחורה הענוגה והיא תנסה להסביר להם בעברית רצוצה מה זה "בבא גנוש" ...

נחזור לארוחה המענגת: מנה נוספת שאהבתי זה ה: Mazzarelle, שעל פי התפריט מדובר ב: "Mozzarella sticks served with marinara sauce" - אני אחסוך לכם - פשוט בקשו את האצבעות מוצרלה. המנה מורכבת מ 5-6 אצבעות מוצרלה ומוגשת עם רוטב עגבניות. המנה נימוחה בפה, וממש טעימה.

יש כמובן מרקים, מרק היום, דגים, פסטות - שהחברים והידידות דיווחו שהיו ממש טעימים וערבים לחיך. לקינוח הזמנו פאיי תפוחים שנאפה במקום והיה טעים, אם כי די סתמי ובנאלי. מוגש כמובן עם הרבה קצפת.

לסיכום: מסעדה מאוד מומלצת לארוחת ערב אינטימית ונעימה. אחת החלביות הכשרות הטובות בניו - יורק לטעמי.

מומלץ אגב להזמין מקום מראש כי המקום די עמוס בשעות הערב.

לפרטים:
http://noiduecafe.com



0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More