יום שישי, 22 במאי 2009

פנייה נרגשת לתלמידי כיתות ד' - ח' ותיכון

אחיי ורעיי.
ידידי.
רעים האהובים.
טף בית ישראל.
הרשו נא לי לפנות אליכם בפנייה נרגשת, מעומקא דליבא, מתהומות נפשי, בתחינה, בבקשה, בידיים רועודות, על סף דמעות תנין.
האמינו לי, זה לא למעני, כי אם למענכם. למען עתידכם. למען פוקוסכם...

אני יודע, היא מעצבנת. רוב הפעמים יש לה פרצוף מפחיד של מכשפה. היא הסיוט שלכם מדיי לילה, החל מכיתה ד' ואילך.
יש לה שיניים מ-פ-ח-י-ד-ו-ת. יש לה גרביים עבבווותתת. הסמרטוטים שהיא עוטה על עצמה כבר ב - Sixties לא היו באופנה...

אני יודע. הוא לא החליף את המכנסיים כבר שנים.
הוא מעולם לא העלה דל חיוך על שפתיו. המבטא שלו מרגיז. הוא תמיד זועף וכועס. הבדיחות שלו בד"כ מכניסות אותכם לתוגת עצבות.

אני מבין לליבכם.
אני מכיר היטב את תחושת האנטיגוניזם שהיא מעוררת בכם עת בפנים יוקדות היא צורחת עליכם במבטא כבד : "בעעעעעעעע" - סתם בלי סיבה מיוחדת....

אני יודע שהיא המטרה החביבה עליכם עת סובבה פניה ללוח, למטוסי הנייר המתקדמים ביותר שזה עתה פיתחתם בחוג לאוריגמי.
אני יודע שאתם נהנים לטווח אותה בגירים / טושים מחיקים / וכו'
אני יודע שאתם נהנים להוציא לה את המיץ, ולהרעיש בכל רגע שלא תשים לב...

אני יודע שאתם נהנים לרדת עליו שנה בשנה בהכתרת רב פורים. לנסות להשיג את המכנס הניצחי (אין סיכוי, הם כבר לא קיימים באף חנות, גם לא בחנויות יד שנייה.......), לפנצ'ר לו את הגלגלים, לנסות לפרוץ את הקוד של תיק הג'יימס בונד המרופט ולגנוב את השאלונים...

אבל, אתם חייבים להבין. אתם חייבים להפנים. היא העתיד שלכם... , הוא קרש הקפיצה שלכם.
כן כן. היא העתיד שלכם.
אחזור שנית, ושלישית, ורביעית: היא העתיד שלכם!
למעשה, היא המורה החשובה ביותר בין כותלי המוסד בו אתם מבקרים בוקר בבוקרו. יום ביומו.
שלא ימכרו לכם סיפורים וקישקושים: לא המורה למתמטיקה. לא המורה לכימיה. לא המורה לביולוגיה. אף לא המורה לפיסיקה! אעיז ואומר שאף לא המורה למחשבים!!!
אפילו לא המורה לאומנות. אולי המורה למוסיקה כן... ועדיין לא!!

כל הפונקציות המוזכרות למעלה לא יביאו אותכם לשום מקום. לא יקדמו אותכם בחיים. לא יתרמו לכם מאום. ממילא את הכל משלימים בחצי שנת מכינה, ולאחר מכן בסמסטר הראשון תעברו בחודשיים על מה שבילבלו לכם במוח במשך 12 שנים החל מהיסודי ועד השמינית.

המורה היחידה, האחת והיחידה, שתכין אתכם לעתיד טוב יותר, עתיד מזהיר, נוצץ, בוהק, עתיר במזומנים, עתיד גלובאלי, עיסקי, תחרותי, היא, כן כן, תקשיבו לי טוב:

המורה לאנגלית!!!!
תאמינו או לא. היא היא המורה שתצעיד אתכם לעבר העתיד!!
תשכחו מהכל, פיתחו אזניים והקשיבו לי.
זה לא הציונים. זה לא המתמטיקה. זה לא שאר הקישקושים.
בעולם הגלובאלי, אתם חייבים לדעת אנגלית.
את שאר התחומים כבר תשלימו לבד. באמצעות האינטרנט, אקדמיה, וכו'.
אך על מנת להיות נגישים לים המידע, על מנת להשתלב בקהילה הגלובאלית העסקית - אתם חייבים לדעת אנגלית.
אתם חייבים לשלוט באנגלית.
לדעת לדבר , לקרוא, לכתוב, להבין.
מדוע? כי זו שפה בינלאומית.
כי זה מה שיפתח לכם אפיקים חדשים.
כי כאשר תפתחו את הסטארט אפ שלכם, תהיו חייבים לפנות אל לקוחות בינלאומיים.
כי בכפר הגלובאלי החדש זו השפה שמדברים.
כי זו שפת ה - web.
כמובן שעל פי השקפתי יום אחד כולם ידברו עברית. כאשר נהיה אור לעמים.
אך עד אז, עשו לי טובה, והשקיעו במורה לאנגלית.......

4 תגובות:

רוב המורות לאנגלית (במוחד בבי"ס יסודיים) הן די גרועות. מי שרוצה אנגלית טובה יצרך להשקיע בהמון שיעורים פרטיים.

עובר זמנה של האנגלית, ידידי. עד שעוללי ישראל יגיעו לפוסט שלך, השפה הרשמית תהיה כבר מנדרינית. יישר קו

דווקא לי הייתה מורה טובה לאנגלית
הרבה בזכותה ניגשתי לחמש יחידות בהצלחה
המורות ביסודי בונות את הגישה לאנגלית אצל התלמידים הצעירים- האם הם יאהבו אנגלית או ישנאו? יאמינו בעצמם או לא? תלוי בדכ במורה.

א] נראה לי שנירית, המגיבה הראשונה , צריכה ללמוד תחילה עברית כהלכה .
ב] סחת'ן על הפירגון למורים לאנגלית, אבל אחי ,דרך ארץ קדמה ל"תורה". עם אנגלית בלבד לא מגיעים לשום מקום. לדבר שטויות באנגלית אוקספורדית זה לא חוכמה גדולה.

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More