יום שבת, 12 ביוני 2010

על מונדיאל, כדורגל, ומה שביניהם


סיפרו לי שהתחיל המונדיאל ביום שישי. טוב, בעצם קצת קשה לברוח מזה, כי כמעט כל עיתון / אתר אינטרנט / Whatever פמפם את זה בשבוע האחרון...

האמת שאין לי בעייה עם כדורגל, גם נראה לי שעדיף שהאנושות תתעסק חודש שלם בלבזבז זמן וגלוני בירה וגרעפצים מול הטלוויזיה במקום להתעסק במלחמות, אבל יש משהו משעשע ולעיתים פאטתי בכל ההתנהלות סביב כדורגל בכלל והערצה / אהדה / איך שתקראו לזה - לקבוצות כדורגל בפרט.

כל הקטע הזה של אנשים שאוהדים קבוצות. כאילו, מה זה לאהוד קבוצה?? מה זה אומר?? שמישהו פעם אחת יסביר לי.
משעשע לקרוא מדי פעם בעיתונים, או סתם לראות כתבות על כל מיני אוהדים שרופים שמצהירים שהקבוצה היא החיים שלהם, הנשמה שלי, כל העולם שלי, ושהם אשכרה יעשו הכל בשביל הקבוצה שלהם.
אלו אנשים שמשקיעים כסף , זמן ואנרגיות במשהו שהוא הכי ציני בעולם, ובלי לקבל שום תמורה. סוג של קשר חד - צדדי. כאילו, האם קבוצת כדורגל נתנה לך פעם משהו??
קבוצת כדורגל - החל מהמנג'ר ועד השחקנים זה למעשה אוסף של אנשים שמרווחים המון המון כסף. עובדים בעבודה סבבה (החיים שלהם הם משחק......) , חיים טוב, עושים ימבה כסף (לא שיש לי בעיה עם זה.. , ההיפך - אני מפרגן להם), ות'כלס - מה שמעניין אותם בסופו של יום זה החוזה השמן שהם חתומים עליו. העניין הוא, שהאוהד הקטן לא שייך לכל החגיגה הזו.

כלומר, נניח שקבוצה הגיעה לראש הטבלה, זכתה באליפות, ועשתה מליונים - מה יוצא לאוהדים מכל זה??
לא נראה לי שהיה אי פעם תקדים בהיסטוריה של הכדורגל בו קבוצה שיתפה את האוהדים השרופים ברווחים למשל. או נניח, זכתה באליפות והציאה את האוהדים לסופ"ש בחו"ל לדוגמה...
או סתם הזמינה את האוהדים לאיזה משחק על חשבונה...
לא נראה לי שאי פעם קבוצת כדורגל נתנה את החיים ואת הנשמה לאוהדים שלה...

מדובר פה בגופים עסקיים שמרוויחים כסף, והמטרה שלהם זה לעשות עוד כסף.
לכן, די מכמיר לראות אנשים מבוגרים שמכריזים בגאווה שהקבוצה היא כל חייהם, ושהם ייתנו הכל לקבוצה. ובכלל, כל מיני ידיעות מידי פעם על אוהדים שגם באמצע השבוע משקיעים זמן ומרץ בקבוצה, מנסים להתערב בענייני הקבוצה, וכל המחזות הכאילו דרמטיים כשקבוצה מפסידה, או ההיפך הכאילו שמחה כשקבוצה מנצחת. כאילו, הלו! אנשים - כולה משחק כדורגל.

או למשל כשראש - הממשלה מתקשר לברך את המאמן כשקבוצה זוכה באיזה גביע או אליפות. נו באמת - זה מה שיביא לנו כבוד?? ניצחון 1-0 על האיטלקים?? (או רוסים, תימנים, צרפתים, או קרואטים) .

או כל הכספים המבוזבזים שהמדינה משקיעה בספורט. כאילו, למה המיסים שלי צריכים לממן תעשייה שממילא מממנת את עצמה??
רוצים נבחרת? רוצים כדורגל? תמכרו חסויות. תמכרו כרטיסים. שהשחקנים ישחקו בהתנדבות. מדינה לא צריכה לממן נבחרת כדורגל. מדינה צריכה לממן פקולטות לפיסיקה, כימיה, ביולוגיה.
הנבחרת שהמדינה צריכה לממן היא הנבחרת לאולימפיאדת המתמטיקה / פיסיקה.
כשישראלי זוכה בפרס נובל אז אני באמת מרגיש גאווה.
כשחוקר ישראלי מוצא תגלית חדשה אני מרגיש גאווה.
כשסטארט-אפ ישראלי מפתח מוצר חדש אני מרגיש גאווה.

אבל מה איכפת לי אם הנבחרת שלנו הבקיעה 2/3/0 /17 גולים??? או קלעה כך וכך סלים?? כאילו, איך זה אמור לשפר לי את החיים??? ואני כבר לא נכנס לעניין שרוב הקבוצות הישראליות מבוססות על פועלים זרים...

בקיצור, עזבו שטויות - לכו תמציאו ת'סטארט - אפ שלכם שישנה את העולם.

2. מה לעשות, עדיין רוב העולם כן חולה על כדורגל. אז כדי להיות בעניינים הדפסתי על שליף קטן את שמות הקבוצות שמשחקות במונדיאל כולל שחקני מפתח, ועכשיו כל פעם כשמדברים לידי על כדורגל ואני רוצה להיות בעניינים אני פשוט מקריא כמה שמות של שחקנים וקבוצות מהשליף.... , אתם לא יודעים כמה שזה עובד!!

1 תגובות:

קוקה-קולה חוגגת את מונדיאל 2010 ומעלה סרטון בכיכובו של שחקן הכדורגל האגדי רוז'ה מילה ובמרכזו ה- CELEBRATION – של משחקי המונדיאל

קישור לסרטון הפרסומת –
http://www.youtube.com/watch?v=-M3Q54rPjQw

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More