יום ראשון, 6 ביוני 2010

כך תמצאו אהבה בפייסבוק

זה לא סוד שפייסבוק הפך להיות (בין יתר הדברים שהוא כבר...) אתר ההכרויות הגדול בעולם. אגב, לא יודע אם זה צירוף מקרים משעשע, אך מי שהקים את פייסבוק הוא בחור יהודי.. , מי יודע אולי זו הייתה כוונתו - אך לא נראה לי משום מה..
בכל מקרה, נתקלתי היום בפורום שעוסק בהכרויות - לא כלה דרכינו - בשאלה ששאל אחד החברים בפורום, והיא "איך מכירים בחורה בפייסבוק?"
אז כיוון שכבר יצא לי להכיר ולצאת עם מספר לא מבוטל של בנות נחמדות וחינניות דרך הפייסבוק, החלטתי לתרום מנסיוני הדל והמעט, להרים את הכפפה ולכתוב מדריך קצר : "איך להכיר בחורה (למטרת נישואין כמובן!! שהרי אין אנו ריקים ופחוזין) בפייסבוק"
אני לא שובניסט. אם כן מדוע המדריך מיועד לזכרים? מסיבה פשוטה: "דרכו של האיש לחזר אחר אבידתו".
האמת היא שזה יותר פסיכולוגיה מאשר טכניקה. ולכן נתחיל עם הפסיכולוגיה והתאוריה ונעבור לפרקטיקה:
השאלה הראשונה שעולה במוחו של בחור ביישן וצנום היא: "מדוע שהיא תסכים?" כלומר, טרם ניסה בכלל הבחור הוא כבר מתייאש. "והרי אינה מכירה אותי" חושב לעצמו עלם החמודות. "מדוע שתתרצה כך סתם ותסכים להכיר גבר זר? ועוד במרחב הוירטואלי בו איננו יודעים מי , מה איך וכמה?"
השאלה השנייה שקוצפת מיד במוחו של השמנדריק היא: "ובכלל, מדוע שתסכים? והלא בחרתי בה רק בגלל המראה החיצוני? שמא תחשוב שאני חושק רק ביופיה??" אם כן, מדוע שתענה לחיזוריי?
השאלה השלישית, והיא נגזרת מהשאלה השנייה: "למה?" בלי סיבה. כלומר, שואל את עצמו הבחור - מה פתאום שהיא בכלל תתייחס? תרצה? כאשר הוא עצמו אינו יודע לענות לעצמו תשובה הגיונית - מדוע לא?
לכן, מרבית בחורינו המצויינים והביישנים מוותרים מראש.
רבותיי. אל לכם ייאוש. התשובה היא פשוטה.
מאחורי המסך רבותיי יושבת לה עלמת חן. רווקה, חסודה, ומלאת רצון למצוא את בחיר ליבה. תוכה שוקק זרמים, ליבה מלא געגועים למצוא את האבידה.
ולכן, מה נראה לכם - שהיא לא מעוניינת??? שהיא לא מתה שמישהו כבר יתחיל איתה??? גם היא מסתובבת כבר חודשיים בלי הצעות..
גם לה נמאס להגיע עוד פעם ועוד פעם לדייט ולהתאכזב מחדש. תאמינו לי שגם היא שמחה לראות אותך לפני. לכן, אם מצאת חן בעיניה סביר מאוד להניח שהיא תשתף פעולה.
לגבי כל הנושא של הרשת, ומי עומד מאחורי המסך, ולמה שתסכים להתכתב עם גבר זר - הרי בפייסבוק יש תמונות, ומידע, וחברים של המשתמש, וכו' וכו' - כך שתוך שנייה אפשר לראות מי הבחור (או הבחורה) או זה בחורה או בחורה דתיים, רקע, וכו'. בנוסף , להפיג קצת את החששות יש את גוגל.
דבר נוסף, בצ'אט בפייסבוק אפשר להחבין על נקלה אם הבחור מהצד השני שפוי בדעתו.
לגבי נושא המראה, ומה פתאום אתה מתחיל איתי - "מה רק כי אני יפה??" התשובה היא: כן. כי את יפה. ותאמינו לי שזה מחמיא להן. והן אוהבות את זה. ומרגישות מוחמאות כשמתחילים איתן.
ואם בכל זאת נפלת על דוסית כבדה, צטט לה את הגמרא ממסכת קידושין שאין האיש מתקדש על ידי שליח, ולא יישא אדם אישה עד שיראנה - שמא תתגנה עליו. וחוץ מזה שכבר נאמר במקורות ש "אישה נאה וכלים נאים מרחיבין דעתו של אדם".
עד כאן פסיכולוגיה בשקל.
עכשיו לפרקטיקה:
יש כמה טכניקות עיקריות. האחת והפשוטה: ראית מישהי שמוצאת חן בעיניך - שלח לה הודעה. סתם הודעה חביבה בסגנון: "היי, את מוצאת חן בעיניי, מה נשמע? מה פה , מה שם?"
כלל חשוב: לעבור מהר מאוד לשיחת חולין. אם היא מתחילה לשאול "מה / למה / איך / כמה? " תענה משהו סתמי בסגנון - מצאת חן בעיניי, וישר - מה את עושה? מהיכן ? פה שם - ואחרי כמה הודעות לבקש מספר ולקבוע פגישה.
הטכניקה השנייה היא פשוט לצרף אותה כחברה, ולאחר שתאשר להתחיל לצ'טט איתה. צ'אט סתמי ביותר. גם כאן מומלץ לנהל שיחה קלילה, כאשר לאחר פעם / פעמיים בצ'אט אני ממליץ לבקש מספר ולקבוע פגישה.
שוב, אנשים תמיד שואלים את עצמם: "למה שהיא תסכים כך סתם לתת מספר? " והתשובה פשוטה: כי גם היא מעוניינת. כי אם יש לך פרופיל נחמד, ויש כמה תמונות מהישיבה ומהצבא, טיולים וכו'. ורואים שאתה בחור נחמד - ואתה דתי, והיא דתייה - תאמין לי שהיא תתן לך מספר בשמחה. תתפלא כמה שזה פשוט, קלי קלות. נסו פעם פעמיים - ובתקווה שלא תצטרכו יותר - ומי ייתן ותמצאו את זיווגכם במהרה.
אם התחנתם בזכות המדריך אל תשכחו לשלוח לי ולמרק הזמנה (צוקרברג...)
שיהיה במזל טוב!

13 תגובות:

סחטיין. נחמד מאוד! (:

מעניין.. הבעיה היא שכבר לא נישארו גברים אמיצים בעולם....

ואגב.. אני אנונימית!

חחחח יפה... מעניין אבל שזה עוד לא עבד עליי, כאילו, כל המיליון ואחד בחורים שהתחילו איתי לא היו לטעמי... :(

מה חשוב יותר היופי או האופי? מה אתה אומר לבחורים שמחפשים רק דוגמנית או מלכת יופי, לא פחות מזה? ואמר החכם באדם "שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא תתהלל". בפייסבוק יש יותר נזק מתועלת. גבר שמציעים לו בחורה ומספרים לו על מעלותיה יסכים לפגוש אותה, אך אם יראה תמונה גרועה שלה בפייסבוק יחזור בו ובכך הוא נמצא מפסיד.

"שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא תתהלל"

מי שיש לו אינטואיציה במראה יכול לראות גם אופי...תכונות כגון תמימות במבט,עיניים שמשדרות חום לב..או לחילופין שחצנות בחיוך,תמונות שמראות שהבן אדם לא רציני...

מסכים מאה אחוז!
אפשר ללמוד הרבה על אדם מהפייסבוק שלו, החל מהתמונה וכלה בפוסטים. מי שפוסל רק על סמך מראה יפסול בקלות גם בחיים. צ'אט קליל בפייס זו דרך נחמדה לברר את מידת השפיות בצד השני עוד לפני הטלפון.

פוסט מעולה. אהבתי את הרוח האופטימית שנשבה ממנו. =]

ממש תורם להשכלתי בתחום השידוכים, רק- אחרי כל הסיסמאות, איפה, איפה, איפה הוא???

אבל איך אתם מוצאים למי לפנות? יש לי פייסבוק, אז מה אני אתחיל לרשום סתם שמות בחיפוש, או מה? לא ברור..

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More