יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

אייפון 5

 


אז שיחקתי קצת עם האייפון 5 ביום שישי אחה"צ.
האמת? קצת התאכזבתי. למה? תשמעו, כבר לפני שנתיים אני המלצתי לחברת אפל איך לעשות את האייפון 5 ממש מגניב וחדשני. ואפילו כתבתי להם פוסט, ואפילו באנגלית - כדי שיוכלו להבין, וליישם. ואפילו נתתי להם קישורים לטכנולוגיות.

בקצרה, המלצתי להם להוסיף מקלדת וירטואלית, מקרן זעיר אינטגרלי, פאנלים סולאריים בגב המכשיר כדי שיוכל להיטען בשמש, ולהוסיף תחנת עגינה כך שכאשר חוזרים הביתה פשוט מחברים בקלות את האייפון למסך ומקלדת והוא למעשה הופך להיות מחשב.
הנה אגב, הפוסט משנת 2010 למי שלא מאמין ...
http://thefacesofisrael.blogspot.com/2010/06/iphone-5.html

כל הטכנולוגיות הללו אגב, כבר היו זמינות בשנת 2010, חלקן אפילו כבר בשנת 2001... - אבל נחזור לזה בהמשך הפוסט.

אז למה קצת התאכזבתי? כי בינינו, האייפון החדש לא כ-ז-ה מסעיר... , כלומר, אין בו את הניצוץ, את הגלאמור, את המשהו החדשני והמגניב. לא יודע. ת'כלס, אותה גברת בשינוי אדרת - כלומר, אותה גברת , רק קצת יותר ארוכה. כלומר, לא יודע אם אייפון זה היא או הוא ...
בכל מקרה, האייפון 5 מרגיש דק יותר (הוא באמת דק יותר, אבל ת'כלס כשמשווים ל - 4S לא מ-מ-ש רואים את ההבדל. כלומר, רואים, אבל ממש בקטנה. מצד שני, הוא מרגיש דק יותר ביד) , הוא קל יותר (את זה ממש מרגישים כשמחזיקים) , וארוך יותר מהדגם הקודם ה - 4S. דווקא האורך לדעתי זה חסרון, כי יותר נוח להכניס לכיס מכשיר קטן וקומפקטי.

השינוי העיצובי האולי בולט ביותר הוא גב המכשיר שעכשיו הוא עשוי אלומיניום כסוף:
 
כמובן שעכשיו יש גם את החיבור החדש בתחתית המכשיר שדי מרגיז את הצרכנים ואת כל המשדרגים... (כי המטענים מהדגמים הקודמים לא מתאימים..).
 
מערכת ההפעלה החדשה ה - IOS 6 כמעט זהה לגרסא הקודמת, וגם די נראית כמעט אותו הדבר. כלומר, הוכנסו שיפורים רבים, ת'כלס - משהו חדש, מגניב, ממשק חדש - לא תמצאו כאן. מה גם שאפשר לעדכן עכשיו גם את ה - 4S וגם את האייפוד טאצ'.
 
אז נכון, יש מעבד חדש, והוכנסו שיפורים רבים במצלמה. האם זו סיבה למסיבה? לדעתי - לא. האם שווה / כדאי לשדרג? שוב, לדעתי - לא ממש. האם לקנות חדש? (למי שעדיין אין אייפון) - כן. מי שזה לו האייפון הראשון - כדאי, אבל סתם כי זה אחלה סמארטפון, וכרגע מבין האייפונים הוא הכי חדש, חזק ומתקדם. אבל - לדעתי - בהחלט לא שווה שדרוג למי שמחזיק כבר את ה - 4S. מה גם שה - 4S עכשיו יותר קומפקטי... . ואגב, לגבי המסך - לדעתי לא היה צורך להגדיל כי המסך הנוכחי של האייפון טוב וברור מספיק.
 
 
 
עכשיו שתבינו, כל העצעות שנתתי לאפל (בחינם!!) הם ממש קלות לביצוע, הטכנולוגית קיימות כבר הרבה זמן (חלקן) , זמינות, ולדעתי היו הופכות את האייפון5 לממש מגניב.
נתחיל עם המקלדת הוירטואלית: הטכנולוגיה כבר קיימת יותר מעשר שנים בשוק, והומצאה ופותחה אגב בישראל. עכשיו תחשבו שאתם פשוט נכנסים עם האייפון לבית קפה, או סתם באמצע הרצאה משעממת בקולג' או אפילו בבית, מעמידים את האייפון על השולחן (עם בעזרת מעמד קטן, או אפילו נניח אפל היו מוצאים איזה פתרון אלגנטי - נניח איזה חתיכת פלסטיק / אלומניום מתקפלת בגב האייפון שפשוט שולפים כשרוצים להעמיד אותו או משהו) ומתחילים לתקתק ולהקליד. ממש כמו מקלדת אמיתית - רק שהמקלדת מוקרנת בעזרת דיודת לייזר. פעם אגב, זה הצריך מודול נפרד ליד הטלפון - היום אפשר פשוט לשים בראש הסמארטפון / אייפון מודול מובנה שמקרין את המקלדת על כל משטח.
 
מקרן זעיר כבר מזמן לא ביג דיל. הטכנולוגיה קיימת בשוק, והיום כבר אפשר לרכוש מצלמות וידאו של סוני עם מקרן זעיר מובנה. נו, אז אפל לא יכלו לשלב אחד באייפון 5?? ואני אמרתי להם שכדאי... (כלומר, רשמתי, בפוסט, במיוחד בשבילם... , ועוד באנגלית! אז אין להם תירוצים..).
 
תחנת עגינה: זה לדעתי באמת כבר רעיון מדליק ודי גאוני. לפני שנתיים אגב, המלצתי על תחנת עגינה - היום גם זה כבר מיותר. פשוט ליצור איזהו תקן תקשורת אלחוטי משותף למקלדת ולמסך, והרי לכם מחשב לכל דבר. התאמה פשוטה של מערכת ההפעלה למסך גדול כאשר מתחברים למסך, ואין צורך במחשב אישי. המשתמש הממוצע שצריך את המחשב לאינטרנט / משחקים / יישומי אופיס לא צריך יותר. פשוט באים הביתה, ומתחברים לטלוויזיה / מסך מחשב עם האייפון ומתחילים לעבוד. כך שהמחשב האישי שלכם למעשה הולך איתכם לכל מקום. אתם תראו אגב, שבסוף אחת מיצרניות הסלולאר עוד יאמצו את הרעיון הפשוט והגאוני הזה.
 
לסיום, אתם לא חושבים שפאנלים סולאריים בגב המכשיר יכלו להיות תוספת מדליקה לאייפון? כאילו, אתם בטיול / בחוץ / whatever לא צריך לחשוש שהבטריה תיגמר. פשוט מוציאים את האייפון לשמש - והופ, קיבלתם עוד כמה שעות עבודה, וגם שמרתם על כדור הארץ.
 
 מה עוד?
מן הסתם קראתם וראיתם בחדשות את התורים הארוכים שהתשרכו מחוץ לחנות אפל בשדרה החמישית בניו-יורק ובעוד מקומות בעולם בציפייה ובהמתנה לקנות את המכשירים הראשונים על הבוקר ביום שישי. קצת מגוכח ופטאתי כי ביום שישי אחה"צ היה כבר אפשר לקנות את האייפון 5 בחנויות אפל בניו-יורק, ובלי לעמוד בתור ...
מה שכן, אל תדאגו, לא מדובר באמת בקונים פאטתיים, אלא רוב האנשים שחיכו מחוץ לחנות אפל במשך כמה ימים, וישנו מחוץ לחנות הם בעיקר בלוגרים ועיתונאים שבאו לחגיגת נטוורקינג ופרסום חינם, כך קראתי בעיתונים המקומיים שמחולקים חינם בסאבווי. ובאמת היתה שם חגיגה לחובבי גאדג'טים וטכנולוגיה.
 
לסיכום: נראה לי שהפעם אני סוף סוף יקנה לי איזה אייפון 5. (גילוי נאות: טרם היה לי אייפון. אבל יש לי אייפוד טאצ' והיה לי אייפד - ואני ממש מבסוט על האייפוד טאצ') .
 
 
 
 



2 תגובות:

הרעיונות שלך נחמדים, אבל... רובם (למעט תחנת העגינה) יוסיפו נפח, משקל וצריכת סוללה למכשיר. אפל עבדה כל השנים ועדיין עובדת בשיטה של לכלול במוצרים את מה שרוב האנשים - באמת רוב האנשים - צריכים, גם אם המשמעות היא שהמיעוט לא יהיה מרוצה. אני לא מניח שהם היו שמחים לקרוא ביקורות מסוג "למה אפל הגדילה את הנפח והמשקל של המכשיר בשביל מקרן זעיר שכמעט אף אחד לא ממש צריך והוא גומר את הסוללה", וגם רוב המשתמשים לא היו ממש שמחים.

את המסך הארוך יותר, אגב, הם יצרו כי (א) המשתמשים רצו, (ב) הוא מאפשר להציג יותר מידע ביישומים, ו(ג) הוא מאפשר הצגת סרטונים ביחס 9/16 במסך כולו בלי לאבד פיקסלים (כלומר הסרטונים גדולים יותר).

וואו כמה שטויות בביקורת אחת.

כמה אידיוטים קיימים שתכננו לשדרג מה-4S שאתה מכוון את הביקורת הזו עבורם ?
טכנולוגית כל החברות מוציאות מכשיר דגל כל שנה אבל הן מכוונות את הדברים ככה שהצרכן ירגיש צורך לשדרג מכשיר כל שנתיים או שלוש.
ברור שאין הבדל משמעותי בין 4S ל-5
אבל תשווה את ה-5 מול ה-4 או מול ה-3S
ופתאום יש הבדל משמעותי טכנולוגית וזו בדיוק המטרה.
אם חברה הייתה עושה שדרוגים טכנולוגיים עצומים בין מכשירים סמוכים היא הייתה מאבדת חצי מהלקוחות שלה שתמיד היו מוותרים על רכישת מכשיר כי המכשיר הבא יוצא עוד כמה חודשים.
זה א-ב של שיווק ומכירות.

לגבי "הרעיונות הגאוניים שלך"
מקלדת מוקרנת זו טכנולוגיה מוכרת וידועה
היא אבל מאוד מאוד יקרה וקשה מאוד למזער אותה
להכניס אותה לאייפון אומר שהוא יעלה 50 דולר יותר ויהיה כפול בעובי שלו.

לגבי פאנל סולארי
עוד טכנולוגיה יקרה (עוד 50 דולר לעלות המכשיר)
וגם הפכת את האייפון למכשיר שישבר מהמכה הכי קטנה כי הפאנלים הללו שבירים ביותר
ואפילו לא ציינו שאתה מונע את השימוש במגני מכשיר אם אתה רוצה להטעין מה שיוביל לעלייה משמעותית במקרי השבירה של המכשיר.

תחנות עגינה יש לאפל כבר שנים
עם מתאם HDMI אתה מחבר את האייפון למסך טלוויזיה
לא ברור לי איזו תגלית או המצאה הבאת פה
לגבי מקלדת עוד מהאייפון 3GS יש מקלדות אלחוטיות או מקלדות המשמשות כתחנת עגינה
אתה מצפה שכל אחד שיקנה מכשיר יקבל גם מקלדת בקופסא ?

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More