יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

שערוריה בישיבה יוניברסיטי

ניו יורק כמרקחה. הקהילה הדתית מזועזעת. שיחות הסלון בימים הקרובים במנהטן כבר מוזמנות מראש לנושא אחד בלבד.
אז אם לא הספיק הקמפיין האחרון של משרד הקליטה שעורר רק לפני שבוע סערה אצל יהודי ארצות - הברית (למי שלא צפה - סדרת פרסומות ב - CNN וביוטיוב להחזרת היורדים לארץ),  הנה מגיעה לה סערה זוטא חדשה - ביום שישי האחרון התעוררה יהדות ארצות הברית לשחר של יום חדש (טוב, אני מגזים, סתם משחק אותה דרמטי בשביל הפוסט..) , Any way, נראה שכבר שנים לא התעוררו זקני ה - UWS (אפר ווסט סייד - שכונה רגועה ומנומנמת במנהטן)  ונדהמו לקרוא בעמוד הראשון, של ה - WSJ (וולסטריט ג'ורנל - עיתון לאנשים חושבים באמריקה..) על מעללי בחורה דתיה , פה קוראים להם Modern Orthodox, שהתוודתה מעל דפי עיתון הסטודנטים של הישיבה יוניברסיטי, ה - Beacon - על לא עלינו, רחמנא ליצלן , שומו שמיים, אויי ויי זמיר - על כך שהיא חטאה וקיימה יחסי מין מחוץ למסגרת הנישואין.

המאמר  האנומימי פורסם בטור הדעות של עיתון הסטודנטים המחתרתי של ה - YU (ישיבה יוניברסיטי) ומהר מאוד גרם (כמובן..) לתגובות רבות ולשערוריה רבה. על פי הוול סטריט ג'ורנל, אגודת הסטודנטים של ה - YU החליטה למחרת פרסום המאמר להפסיק את תקצוב עיתון הסטודנטים, והחגיגה החלה. הסטודנטים החלו להגיב ולהתדיין (להתדיין, אני מבקש. להתדיין בלבד) על המאמר הסנסציוני בפייסבוק ובתגובות למאמר. ישיבה יוניברסיטי נחשבת לספינת הדגל של החינוך הדתי בארה"ב - מוסד מאוד יוקרתי שמשלב לימודי קודש וחול. כמו מכון לב בארץ.  הבנים לומדים בקמפוס בוושינגטון הייטס והבנות לומדות 150 בלוקים מהם במיד טאון (נדמה לי באיזור רחוב 34 באיסט סייד) בקמפוס סטרן.

בקיצור, שמחה וששון - כולם דיברו על זה כל השבת - החל משיחות סלון, ארוחות שבת, ועד אפילו לדרשות בבתי - הכנסת. המאמר אגב, זכה ליותר מעשרים אלף כניסות כבר ביום חמישי בלילה על פי הוול סטריט ז'ורנל.
כמובן שכבר ביום שישי ה - Beacon פרסם טור "הסבר" למאמר, וכן "סטייטמנט" של אגודת הסדטודנטים של ה - YU.

זהו.
אם אתם רוצים לקרוא את המאמר הסורר, אז הנה הקישור:
http://yubeacon.com/2011/12/the__written_word/how-do-i-even-begin-to-explain-this/

אגב, אם תשאלו את דעתי אז אני חושב שאגודת הסטודנטים של ה - YU דווקא פעלה נכון בכך שהפסיקה את התקציב של העיתון. בסופו של יום מדובר במוסד שהוא חצי ישיבה, ואני חושב שלעיתים עורך של עיתון, גם אם הוא עיתון סטודנטים "חתרני" צריך לשמור על רמה מינימלית. אז נכון שזה מגניב, וסקס מוכר, ווואלק היו להם עשרים אלף כניסות, אבל עדיין, לא צריך לרדת ל ...
הבחורה שכתבה את המאמר ממש לא מייצגת את רוב הסטודנטים / בוגרים ובוגרות של הישיבה יוניברסיטי. מההיכרות שלי עם בוגרי YU באפר ווסט סייד רובם דתיים והרבה מקפידים גם על שמירת נגיעה וכו'. שיחות סלון שערכתי במהלך סוף השבוע עם בוגרי YU איששו זאת. ת'כלס, בכל מוסד יוקרתי תמיד ימצאו מחפשי הצומי למיניהם שיעשו הכל בשביל קצת צומי...


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More