יום חמישי, 30 ביוני 2011

עזבו אתכם משיעורי הסטוריה, תראו רובוטריקים. או X-Man...

המכנה המשותף (שדי שיעשע אותי למען האמת) בשני הסרטים שצפיתי לאחרונה - X-Man ההתחלה, ורובוטריקים  3 (שניהם אגב, בתלת מימד, ועתירי אפקטים) הוא שלרגע אתה תופס את עצמך בתחילת הסרט ואומר, כאילו הם אשכרה לוקחים את עצמם ברצינות.. !!

כלומר, שני סרטי הקומיקס פיצוצים חייזרים ויריות הדי מגניבים האלה אשכרה נותנים הרגשה של וואלק סרט רציני בתחילת הסרט. אל תדאגו , זה משתנה מהר מאוד עד אמצע הסרט. אבל הקטע הדי הזוי אם להודות על האמת של שיוך למאורעות היסטוריים על ההתחלה - המלחמה הקרה בין רוסיה לארה"ב בשנות השישים ב - X-Man ההתחלה, והמירוץ לחלל ברובוטריקים 3, נותן איזו תחושה דרמטית משהו ברגעים הראשונים של הסרט. תוסיפו לזה את הפריימים האותנטיים מהסיקסטיז שמשולבים בעריכה, והרי דרמה משובחת במיטבה. חיים בסרט המפיקים...

אז כן, מסתבר שכל מה שלמדנו בשיעורי הסטוריה על המרוץ לחלל ועל המלחמה הקרה היה די קשקוש, ורק כיסוי לסיפור האמיתי - את המלחמה הקרה ניהלו המוטנטים, והמירוץ לחלל התחיל בגלל רובוטריק... , תודו שזה מגניב, אה?

אז הסיפור ברובטריקים 3 מתחיל אי שם בשנות השישים, כשחללית לא מזוהה, סוג של עב"ם מתרסק על הצד האפל של הירח. כדי להכנס לאווירה, לפני שאתם ממשיכים לקרוא, תעשו את מה שאני עושה ברגע זה ושימו ברקע את המוסיקה של תיקים באפלה .. (חפשו ביו טיוב תחת X Files Theme Tune). ההתרסקות הזו מתגלה על כדור הארץ, והיא למעשה (כן כן, תאמינו או לא - עד שתראו רובוטריקים...) גורמת למירוץ לחלל. האמת מכל סרטי החייזרים שראיתי עד כה (ואני די חובב חייזרים) זה אחד מסרטי החייזרים הכי הזויים שראיתי. בקיצור, לאחר הפתיחה הדרמטית משהו הסרט כבר מקבל תפנית וחוזר להיות סרט קומיקס ילדותי, עם הרבה יריות, פעלולים, ספינות חלל וחייזרים מטורפים.

מפה לשם, שם פה איכשהו הביקור על הירח מעורר שוב את מלחמות השקרניקים ברובוטריקים ובבני האדם, כשהשקרניקים מחליטים לכבוש את כדור הארץ ולשעבד את האנושות לרובוטים החייזרים. פה כמובן מתחילה מלחמה רוויות אקשן ופעלולים בין הרובוטריקים הטובים ובין בני האדם , לבין השקרניקים.

עוד נקודת השקה בולטת בין X-Man אם כבר הזכרנו לרובוטריקים זה הסיפור הדי דומה של מגנטו מנהיג המוטנטים שמחליט לעבור לצד של הרעים ומנהיג הרובוטריקים הזקן שעורק לצד של השקרניקים.

הנה הערה למפיקי סרטי חייזרים באשר הם: תהיו קצת יצירתיים!! למה תמיד החייזרים הרעים - החל מגברים בשחור, היום השלישי, סקייליין, וגם ברובוטריקים - הם תמיד סוג של תמנון רב זרועות מגעיל, מתפתל שכל מה שהם עושים זה למעוך כל דבר שזז?? כאילו, תנו להם קצת אישיות, פרצוף, לא יודע - משהו. כאילו, באמת נראה לכם שהתמנוני מתכת הענקיים האלה באמת יותר מתפתחים טכנולוגית מאיתנו?? נקודה למחשבה.

חוץ מזה לאורך הסרט שזורות בדיחות ודאחקות קטנות שמוסיפות תיבול חביב לסרט.
מה הסוף? לא נגלה כמובן - אבל ניחוש אחד מי מנצח בסוף...

מסקנה: סרט קלאסי לחום יולי אוגוסט. רק חבל שהוא קצת ארוך ומייגע

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More