יום חמישי, 19 במאי 2011

שודדי הקריביים זרמים זרים תלת מימד - ביקורת סרט


האמת היא שהיחסים בין ג'ק ספארו ואנג'ליקה מזכירים יותר שני טינאייג'רים מתבגרים שכל הזמן עובדים אחד על השני, עוקצים אחד את השנייה בקטנה, כשברקע כמובן - אהבה גדולה..

ג'וני דפ, הרי הוא קפטן ג'ק ספארו המהולל הוא שודד ים עם חוש הומור משובח, וחיבה לנשים יפות. אנג'ליקה, היא שודדת ים יפהיפיה - פנלופה קרוז המצויינת, שדי משלימה את ג'ק / ג'וני עם המזג קר הרוח שלה. ביחד לאורך הסרט היא תחרטט אותו באופן עיקבי, הוא ישחק אותה שהוא מאמין לה - כמו כל גבר טוב... - אבל בסופו של דבר סחבק לא יצא פראייר, ובנונשלנטיות עם קורטוב הומור דק ומשובח הוא תמיד איכשהו יסובב את הגלגל לטובתו.

העלילה נפתחת בביקור מתוקשר של ג'ק-דפ-ספארו בלונדון. ביקור שאמור להיות דיסקרטי אך עוד לפני שהוא מספיק להכנס לעיר כבר כולם מדברים עליו. משם הוא ממשיך בעל כורחו (או שלא בעל כורחו) למסע מסוכן מלא הרפתקאות בחיפוש אחר מעיין הנעורים - מעיין מיסטי שיכול להעניק חיים למי שישתה מהמים שלו (לאחר טקס פגאני קצת הזוי ועם אקססוריז מתאימים). 
בלילה האחרון שלו בעיר, אחרי הרבה יין, הוא נרדם כשבבוקר הוא מוצא את עצמו על סיפון האונייה "נקמתה של המלכה אן" שנשלטת על ידי שודד הים המפחיד מכולם - זקן שחור, או בלק ברד. שודד ים עם כוחות על טבעיים (שבסוף אגב מסתבר שזה לא הוא, זה כנראה כובע הקסמים שלו נותן לו את הכח..) ששולט ביד רמה באנשי הצוות על הסיפון, ורודה בהם בעזרת כמה זומבים שמצייתים לו. ספארו-דפ מנסה לארגן מרד על האונייה, אך מגלה שאדון זקן שחור "קצת" יותר חזק ממנו..

לא רק ג'ק ספארו ומיסטר זקן שחור מחפשים אחר מעיין הנעורים, אלא עוד שני קבוצות של יורדי ים משתתפים במירוץ המטורף למיליון, הספרדים, ומשלחת מטעם מלך אנגליה. וכמובן גם האוניה של מיסטר בלק ברד וג'ק ספארו. בדרך הם יתעמתו עם זומבים, בתולות ים רצחניות, וכל מיני אנשים הזויים. מי ינצח? מי יזכה במיליון? מי יצליח להגיע ראשון אל מעיין הנעורים? (כולל כמובן כל האקססוריז הנדרשים..)

הסרט זורם היטב מהרגע הראשון. הנופים משגעים. דפ משעשע בטירוף. פנלופה קרוז יפה בטירוף. והעלילה מותחת וסוחפת. לדעתי התלת מימד מוסיף , ובכלל הסרט נראה טוב.  
לא חובה לראות את הפרקים הקודמים בסדרה כדי להבין את העלילה ולהינות מהסרט.
בקיצור, סרט קליל ומגניב, מצאים ליציאה עם החבר'ה ביום חמישי.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More