יום שני, 22 בנובמבר 2010

שקשוקה - המתכון המנצח שלי


אני אמנם לא יודע לבשל, אבל אני מומחה לשקשוקה. למעשה, השקשוקה שלי היא יצירת אומנות קולינרית. לא מאמינים? נסו את המתכון הבא ותיווכחו.
שקשוקה היא כנראה המאכל הישראלי שיש. הרעיון הבסיסי בשקשוקה הוא לערבב.... - ואולי בגלל זה זה נעשה כל כך פופולארי...
בכל מקרה, את הבייסיק למדתי לפני שנים כשהייתי סטודנט מאחד החברים במעונות, ומאז שיכללתי את המתכון - וכעת, החלטתי שהגיע הזמן לחשוף את הסודות המקצועיים ולשתף אתכם ברזיי הכמוסים ביותר - אומנות הכנת השקשוקה.
הנה זה בא..

רכיבים:
שני ביצים.
עגבניה.
שום.
פלפל אדום.
בצל.
קורטוב מלח.
חצי כוס מים.
רסק עגבניות.
פפריקה מתוקה.
הל.
כורכום.
חוואייג'.
זעתר.
גבינה צהובה.
שמן זית.
מכסה של סיר.

הוראות הכנה:
מחממים שמן זית במחבת על אש בינונית.
חותכים את העגבניה לקוביות, את הפלפל לרצועות, ואת הבצל לחתיכות גסות.
קולפים שיני שום וזורקים לתוך השמן. לאחר שהשום מיטגן מעט, מוסיפים את הבצל והעגבניות ומערבבים.
מוסיפים קורטוב מלח לפי הטעם, ואת רצועות הפלפל, ומערבבים...

נותנים לעסק להתחמם ולהיטגן כשמדי פעם מנערים את המחבת ומערבבים...

כעת, מוסיפים את התבלינים - פפריקה מתוקה, כורכום, עוד קצת מלח, ומערבבים...
עכשיו, וזה הקונץ - מוסיפים את רסק העגבניות, ומיד לאחר מכן חצי כוס מים - וניחשתם נכון - מערבבים...

כעת, מנמיכים את הלהבה לאש קטנה, ומוסיפים את הביצים למעלה.
מכסים את המחבת במכסה של סיר ונותנים לעסק להתבשל.

כעת, לוקחים גבינה צהובה ופורסים לפרוסות דקות, מרימים את המכסה של הסיר, ובוזקים סביב לביצים. ומחזירים את מכסה הסיר לכחמש דקות. 

עד שהשקשוקה תתבשל לוקחים את הגיטרה, מנגנים עוף גוזל - או כל שיר אחר שבא..
לאחר חמש דקות פלוס מינוס על אש קטנה, מסירים מן האש ומגישים. 

טעים בטירוף !!!

השקעתי והכנתי גם וידאו קצר שמסביר את תהליך ההכנה. שימו לב שהוידאו באנגלית (הוכן במקור עבור דוברי אנגלית שהכרתי בסקי לפני שנה..)  




1 תגובות:

אנסה :) אומנם אני עושה תמיד שקשוקה מושקעת אבל הפעם בא לי את הכי הכי פשוט :)

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More