יום רביעי, 27 באוקטובר 2010

5 הערות על המצב

1. נראה שהמדינה התחלקה סופית על השכל! כן כן, אני מתכוון לפרסומים בחדשות בימים האחרונים על שני לוחמי גבעתי שעומדים לדין על כך שנלחמו בעופרת יצוקה. כאילו, מדינה ששופטת כך את לוחמיה בכיכר העיר היא מדינה בבעייה. כאילו, מה אמורים לעשות מעתה והלאה לוחמים בעיצומו של קרב?? רגע לפני שהם מסתערים לעצור ולחשוב על המשפט שממתין להם על כך שחיסלו את המחבל עליו הסתערו??

מקומם במיוחד לקרוא על התובעת הצבאית, מכשפה מרושעת, חיילת שמעולם לא הייתה בשדה הקרב עומדת ובתאוות נקמה בלתי מוסברת דורשת מאסר ממושך ללוחמים!!! הלו, גברת, תזכרי שבזכות אותם לוחמים את וילדייך הולכים לישון בשקט ובבטחה לילה לילה. תלי קורה מנגד עינייך והתאבקי בעפר רגליהם של לוחמי גבעתי האמיצים שבסך הכל רצו להגן על אזרחי מדינת ישראל ולחזור הביתה בשלום.
פשוט מרגיז, מקומם ובלתי נתפס...

אגב, אני לא אומר - כמובן שהצבא צריך לדעת לבקר את עצמו ובמקרים מסויימים כאשר צריך לעניש - אף חובה על הצבא לעשות זאת. לדוגמה, כאשר חייל גונב ציוד משדה הקרב, או כרטיסי אשראי - פרשיות שפורסמו גם כן לאחרונה בהקשר להשתלטות על המרמרה, על חייל שגנב לפטופ אם אינני טועה - חובה למצות עם אותם חיילים את הדין. זה מוסרי, ויהודי. האיסור הגדול ביותר על חייל הוא למעול בחרם.

במקרה של לוחמי גבעתי הם ראויים לצל"ש! לא למשפט.

2. תהייה שעלתה בראשי היום עת שמעתי בחדשות על הצעדה שהתקיימה היום באום אל פאחם:
נניח, אבל רק נניח שמספר פעילים ופוליטיקאים ערבים היו מחליטים ביום מסויים בכל שעה מסויימת להכנס לרובע / שכונה היהודית באלכסנדריה / דמשק / קהיר / באגדד / טהרן ולהפגין נגד נוכחות היהודים במקום. נניח. השאלה שלי:
האם הם היו נזקקים לכוחות משטרה / שוטר פחוס אף משועמם עם אלה ביד / צלפים על מנת לקיים את ההפגנה.......?

ונניח , אבל רק נניח שבתגובה להתגרות הפרובוקטבית של של אותם מצרים / סורים / עיראקים / איראנים בתושבי השכונה היהודית היו מחליטים צעירי השכונה / רובע היהודי , היהודים להגיב ולזרוק אבנים ולהתפרע בתגובה להפגנה הפרובוקטיבית - מה היה קורה יום לאחר מכן, סליחה - לא יום, שעה מאוחר מכן לכל יהודי השכונה / עיר / מדינה...?

סתם שאלה.. הרהור...

3.  מיום ליום רדיו 103.fm פשוט מוכיח שהוא התחנה המאוזנת, המעניינת ואולי האיכותית במדינה. תוכניות טובות, שדרים טובים, וכן, גם איזון בין ימין לשמאל. התכנית של יורם שפטל כל יום חמישי פשוט מצוינת. וכן, אני נהנה גם לשמוע כל יום באוטו גם את נתן זהבי. ארא"ל סגל מקורי, וכמובן הניתוחים והפרשנויות של בן כספית ועמנואל רוזן בחמש אחה"צ. גולת הכותרת מבחינתי זה מוצ"ש ישראלי - רצף שירים עבריים משובחים כל מוצאי שבת.

4.  שמתם לב שפתאום בימים האחרונים לא שומעים על מאזן, שיחות שלום , וכו' - יכול להיות שהוא קנה אייפד חדש ופתח פייסבוק או משהו...?

 5. עזבו  אתכם משטויות ופוליטיקה - אוטוטו יוצאת מערכת ההפעלה החדשה ל - iPad ואייפון, OS 4.2  - יש למה לצפות...


2 תגובות:

בקשר להערה 4 לי נראה שהוא עסוק בפוקר בפייסבוק...

ככל שאני מכירה אותך יותר מנחם, אני מבינה שאם ממשלת ישראל הייתה מעבירה לרשות הפלסטינים אייפודים ואייפונים במקום השטויות שהם מעבירים היום; מזון, חשמל, סיוע הומינטרי- כל בעיות העם היהודי ובעיות העם הפלסטיני היו נעלמות כלא היו.
במקום להוריד עלינו טילים- היו מורידים אפליקציות.
במקום לבזבז את הזמן בשיחות חסרות שחר ובבניה השנויה במחלוקת- מבזבזים זמן בלהתעדכן בגאדג'טים החדשים.
מקסים מנחם מעורר השראה.
הקדמה תביא שלום. אמן כן יהי רצון, לחיי האפליקציה!!

שכנתך מביאליק 4

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More