יום שישי, 18 ביוני 2010

למי שחשב שהביצה האמיתית היא בקטמון או בגבעת - שמואל


צר לי לאכזב אותכם, אך הביצה האמיתית נמצאת הרחק מעבר לים. גם אני לא האמנתי כששמעתי, ולכן נסעתי לביקור על מנת לבדוק ולהתרשם. כן כן, הביצה האמיתית נמצאת בניו יורק.
זה מדהים. בדיוק כמו כאן אצלנו בקטמון ובגבעת - שמואל, רק הרבה יותר בגדול.
כבר מספר שנים שהתפתחה לה קהילה של חברה רווקים , יהודים, דתיים אורתודוקסים (שם המקביל לדתי לאומי אצלינו זה אורתודוקסי) שחיים בביצה ב - Upper West side בניו יורק.

בכלל ידוע שניו יורק היא סוג של - העיר היהודית הגדולה בעולם...

אגב, שם הם לא קוראים לזה הביצה - או The Swamp בתרגום חופשי, אלא The Scene - הסצינה בתרגום חופשי.

פשוט יש ב - Upper West side כמה בנייני דירות שמאוכלסים כמעט לגמרי בדירות של רווקים ורווקות יהודים דתיים. אחד הבניינים אף זכה לכינוי The Jewish dorm.

אגב, גם מקביל לאוהל נחמה / קרליבך יש בניו יורק והוא בית - כנסת OZ שנמצא ברחוב 95 בין שדרות אמסטרדם וקולומבוס.
כל ערב שבת לאחר התפילה מתאספים בחוץ כל החברה לסוג של מיינלינג המוני ומשם מתפזרים כמובן לארוחות שבת משותפות (כמו אצלינו..). ההבדל כמובן הוא ששם החברה בד"כ מעונבים וחנוטים בחליפות, אוחזים בד"כ בבקבוק יין יוקרתי ביד אחת.

בבוקר רוב החברה מתפללים ב - Jewish Center שנמצא ברחוב 86 (גם בין שדרות אמסטרדם וקולומבוס). למעשה מדובר במבנה מרשים בין שני קומות כאשר הקומה התחתונה היא מעין אולם אירועים והקומה העליונה בית - כנסת. בד"כ מתקיימים בשבת בבוקר שני מניינים, כאשר בסוף התפילה בקומה הראשונה מזיזים מהר את הכסאות, ומארגנים קידוש גדול (כמו ברוב בתי - הכנסת באיזור). כמובן שבין רגע הקידוש הופך לסוג של סצנת מיינגלינג המונית בה לוקחים חלק כ - 400 חברה - רווקים ורווקות כמובן - זה הזמן לבוא, לראות ולהראות.
לאחר הקידוש והמיינגלינג ההמוני מתפזרים כולם כמובן לארוחות שבת משותפות בדירות.

בצהריים, בסביבות שלוש מתחילים כולם לזרום לסנטרל פארק. כאשר האיזור בו כל החברה הדתיים (והרווקים / רווקות כמובן...) מתרכזים הוא ה - Great loan שנמצא ממש בכניסה לסנטרל פארק ורחוב 86. החברה פשוט מתיישבים על הדשא, פורשים שמיכה, ומביאים איתם את העוגה / שתייה ומה שנשאר מארוחת שבת, ופשוט יושבים לפיקניק / מיינגלינג המוני של שבת אחה"צ. זה הזמן לבוא, לראות, להיראות, ולהכיר אולי את הבשערט...

כמובן שגם במהלך השבוע יש פעילות חברתית ענפה - החל משיעורים / מסיבות / הרצאות ,וכו'. שני אחים הקימו אתר שמרכז את כל האירועים בביצה (סליחה סליחה - סצנה..) שנקרא:
Bangitout

שם ניתן למצוא גם מידע על מסעדות כשרות, דירות שותפים להשכרה (עם חברה דתיים) ,ועוד.
בקיצור, שמח שם.

אגב, מספרים שגם בלונדון הולכת ומתהווה לה ביצה - טרם בדקתי..

הפרק הבא (והאחרון ) של מלך הביצה עונה שנייה שאעלה לכאן לבלוג שבוע הבא יעסוק בביצה בניו יורק, כולל ראיון עם מלך הביצה המקומי, ועוד.

2 תגובות:

מרוב ביצות לא רואים את התכלית.צאו מהביצה אל החיים האמיתיים. הביצה היא אחיזת עיניים ולא יוצא ממנה דבר. תתעוררו.

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More