יום ראשון, 17 ביוני 2012

ככה עושים את זה נתן. או, פוסט חובה לבעלי עסקים קטנים (וגם בינוניים.. , ואפילו גדולים...)

הדבר הכי חשוב בעסק זה השיווק שלו. כלומר, תמהיל מדוייק של שיווק ופרסום. יכול להיות לעסק מסויים את המוצר הטוב בעולם. את השירות הטוב בעולם. את המוצר הכי מגניב בעולם.  אבל, אם הלקוחות לא יידעו על כך - כלומר, שהמוצר הכי טוב בעולם. שהשירות הכי טוב בעולם. שהמוצר בכלל קיים, שהוא ניתן לרכישה, שניתן לקבל את השירות - לא עשינו כלום. אגב, מהצד השני רק נציין, שלעיתים יש מוצרים שהם ממש גרועים, או סתם לא הכי טובים. אבל עומד מאחוריהם מערך שיווק ופרסום נהדר ואגרסיבי. אז הם נמכרים ומצליחים.

הכל התחיל משיחה שגרתית עם נתן - חבר טוב שהרבה זמן לא יצא לי לפגוש. אז אחרי שגמרנו להתעדכן פה שם, מה שלומו, מה העניינים, האישה והילדים - שאלתי אותו איך הביזנס? אז הוא אמר שלאחרונה יש פחות לקוחות. אז שאלתי אותו למה, ואם אין הרבה לידים? התשובה שלו - שדי הדהימה אותי למען האמת - היתה: "מה זה לידים??"

ועכשיו שתבינו, שלנתן יש עסק משלו. נתן הוא מסאג'יסט מקצועי. ואני אומר לכם באחריות שהוא אחלה מסאג'יסט. הבעיה היא לא המסאג' - הבעיה היא, כמו שהוא הסביר לי אחרי שגמרתי לתת לו שטיפה על "איך לעזאזאל הוא בעל עסק ולא יודע מה זה לידים????" שהוא אוהב לעשות מסאג'ים, להתעסק במה שהוא יודע. לא בשיווק. אז כמובן שהוא טועה. כלומר, כשיהיה לו את מרכז המסאג'ים הגדול בארץ, הוא מן הסתם לא יצטרך להתעסק בשיווק כי יהיה לו מנהל שיווק. וזה גם טעות. כי בתור המנכ'ל הוא תמיד יהיה חייב להתעסק בשיווק. בכל מקרה, החלטתי לעזור לחברי היקר נתן (שהוא טוען אגב, שאני גם זה שעזרתי לו להתחתן, אבל אני לא בטוח בכך...) ולכתוב לכבודו, ולכבוד כל בעלי העסקים הקטנים את המדריך הבסיסי לשיווק ופרסום העסק שלהם. אז קבלו אותו (בתרועות היאך הידד. את המדריך, לא את נתן. רוצים את נתן, בסוף הפוסט אולי נשאיר את הקישור לאתר שלו ותוכלו לקבל מסאג').

1. אז מה זה לידים???
לידים, נתן ידידי אלו הפניות. כלומר, כל פניה של לקוח. או לקוח פוטנציאלי שהשאיר פרטים - אם דרך האתר אינטרנט, או כל שיטת שיווק אחרת - זה נקרא בלועזית "ליד". המטרה שלך נתן, היא לייצר כמה שיותר לידים. משום שלידים מובילים בדרך כלל לסגירת עסקה. או במקרה שלך - למסאג'.

שים לב נתן, שהמטרה שלך היא לייצר לידים איכותיים. כלומר, לקוחות מתעניינים שמעוניינים במסאג'. כלומר, לא סתם אנשים שרוצים לדעת מה זה מסאג', אלא אנשים שהפניה או ההתעניינות שלהם תגרום להם להיות לקוחות שלך. איך מייצרים לידים איכותיים? על ידי פרסום ממוקד.

2. אבל איך אני מקבל לידים??
למשל, דרך האתר אינטרנט שלך. שים לב נתן לבעיה העיקריות באתר אינטרנט שלך:
http://www.natan4u.co.il/

דף הבית שלך מעוצב סבבה. נראה טוב. מעביר את המסר. אבל, שים לב! הבעיה העיקרית שלו היא שהוא לא יביא לך לידים. כלומר, האתר שלך הוא אחלה Nice to have - אבל את אחת הפונקציות העיקריות שלו הוא לא ממלא. ומדוע? אני מסתכל בדף הבית ולא מוצא את תיבת השארת פרטים. תיבת הרשמה לרשימת תפוצה. כלום. אז נכון שיש בתפריט הצדדי קישור ל "צור קשר" שמביא לדף עם טופס. אבל לא עושים את זה ככה. עד שהגולשים יגיעו לדף הזה יעברו שנים. אחד הדברים הראשונים שהגולשים שלך צריכים לראות בדף הבית הוא תיבת הכנסת פרטים / צור קשר / הירשם לרשימת תפוצה.

2.1 דף נחיתה: בנוסף לדף הבית שלך נתן, אתה יכול (וצריך) גם לייצר דף נחיתה. דף נחיתה הוא למעשה סוג של אתר אינטרנט שהוא בעצם רק דף אחד. דף השארת פרטים אליו הגולשים הפוטנציאליים מופנים - מהפייסבוק / פרסומות ממומנות , וכו' - כשהמטרה היחידה שלו היא לייצר לך לידים. וכן, לבנות רשימת תפוצה איכותית.

1 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More