יום שני, 6 בספטמבר 2010

פוסט נוסף לנשים בלבד - הפעם, מדריך ידידותי לגאדג'טים


פשוט כי גיליתי שיש בנות שלא יודעות מה זה iPad ... !!!
אז על מנת שבפעם הבאה שתשבו בארוחת ערב שבת / דייט / סתם small talk בחברתינו (גברים..) - הנה המדריך הידידותי והמקוצר לגאדג'טים - שלאחריו תוכלו להשתתף בשיחה, להביע דעה / עמדה ולתרום את חלקיכן.

נתחיל כמובן עם ה:
iPad, או בעברית אייפאד.
המדובר בעוד מכשיר גאוני ונחשק מבית מדרשו של סטיב ג'ובס, הלא הוא מנכ'ל Apple. האייפד הוא למעשה טאבלט - דהיינו, מחשב לוח. מחשב לוח הוא מחשב נישא / כף יד ששייך לקטגוריה חדשה של מחשבים. ברמה העקרונית ניתן לסווג את קטגוריות המחשוב למחשבים שולחניים - דסקטופ, מחשבים נישאים - לפטופ, ומחשבי כף יד. הטאבלט הוא מחשב לוח. מחשב שבוא למעשה רק מסך, אך מסך מגע.
למעשה, במילים פשוטות יותר האייפד הוא אייפון גדול. אני מניח שאין צורך להסביר מה זה אייפון...
השימוש העיקרי של האייפד הוא לגלישה באינטרנט - אם על ידי אינטרנט אלחוטי - WiFi אם על ידי כרטיס SIM דור שלישי.
בנוסף, ניתן להתקין על האייפד אפליקציות שונות ושימושיות אותן ניתן להוריד מה - iTunes.

בנוסף, האייפד משמש גם כקורא ספרים אלקטרוני. דהיינו, המכשיר אלקטרוני אליו ניתן להטעין את כל הספרייה שבבית. קוראי ספרים נוספים הם הקינדל של אמזון לדוגמה (אין לי כח להסביר - גגלו Amazon Kindle), ולאחרונה יצא גם קורא ספרים בעברית שנקרא evrit.

האייפד הוא מכשיר גאוני שמשלב עיצוב , פשטות, ופונקציונליות. היתרון שלו על פני לפטופ הוא שיש לו מערכת הפעלה קלה, מהירה, ושניתן להדליק אותו בלחיצת כפתור בלי להמתין שהמערכת תעלה. בנוסף, הוא קומפקטי - נכנס בקלות לכל תיק, ואפשר לשבת איתו בכיף בבית - קפה, לשתות אספרסו משובח, ולקרוא את החדשות האחרונות מה - NY Times.

בנוסף, המכשיר משמש גם כקונסולה למשחקי 3D (תלת - מימד) מגניבים - כמו מרוצי מכוניות / סירות / אופנועי ים / אופנועים, כדורגל, כדורסל, יריות וכו'.
התצוגה הגראפית פשוט מהממת והמשחקים רצים חלק ובלי בעיות.

איך להשתלב בשיחה? נניח ותוך כדי סמול טוק עלה האייפד לדיון תוכלו להתעניין איזו אפליקציה מעניינת בעל המכשיר הוריד לאחרונה, או להתעניין לאיזה שלב הוא הגיע כבר ב - Splinter Cell, או לאיזה מסלול הוא הגיע ב - Asphalt Urban 5, וכו'.



iPod Touch: אייפוד טאצ'
עוד מכשיר גאוני מבית Apple. מדובר למעשה בנגן הוותיק מבית אפל, האייפוד המוכר, אך בתצורה מאוד דומה לאייפון. למעשה, מדובר באייפון אך ללא טלפון. בעזרת האייפוד טאצ' ניתן לגלוש באינטרנט בכל מקום בו יש אינטרנט אלחוטי, ניתן להוריד אפליקציות כמו לאייפון, כמובן שגם משחקי תלת - מימד שווים, ואפילו בעזרת אוזניות מתאימות - עם מיקרופון - אפשר לדבר בסקייפ. המכשיר שימושי, קומפקטי ומגניב ואני אפילו מעדיף אותו על האייפון.
ממש לפני כמה ימים הציג סטיב ג'ובס את הדור החדש של הטאצ' שכולל מצלמת HD, כולל מצלמה קדמית לשיחות וידאו בסקייפ, מסך רטינה (כמו המסך החדש של האייפון 4 - אין לי כח להסביר אז גגלו - Retina display - רק נציין שמדובר במסך עם רזולוציה מאוד גבוהה וממש מגניב), מעבד חזק, וכמובן - ריבוי משימות - Multi tasking - התכונה הנשית שנוספה לאחרונה לאייפון עם הצגת מערכת ההפעלה החדשה OS 4 - בקרוב גם באייפד..
איך להשתלב בשיחה? די דומה לאייפד, פשוט להתעניין באפליקציות חדשות, משחקים חדשים, וכו'.
בלקברי:
בלקברי הוא טלפון של חברת RIM שמאפשר להיות מחובר לאימייל (דואר אלקטרוני ) 24/6 . המכשיר סוג של משרד נייד והוא מאוד שימושי ופונקציונלי. אפילו לברק אובמה יש בלקברי והוא לא הסכים להיפרד ממנו כשנבחר לנשיאות.
לאחרונה יצא דגם חדש של הבלקברי.
איך להשתלב בשיחה? לספר שאוטוטו תוכלו להשיג אותי תמיד במייל כי אני הולכת להצטייד בבלקברי חדש...
PSP: PlayStation Portable
קונסולת המשחקים המגניבה של סוני - הפלייסטיישן רק בקטן. וקומפקטי. מה שאומר בערך הרבה משחקי תלת - מימד , ובכל מקום - החל מעמדת שמירה, שדה תעופה, בתור לסופר, what ever.
האמת? לדעתי האייפוד טאצ' יותר מגניב, והמשחקים שם לא נופלים בהרבה מה - PSP...
אני חושב שמספיק לביינתיים.
אם יש לכן שאלות נוספות בנושאי גאדג'טים וטכנולוגיה תרגישו חופשיות לשלוח לי מייל ואענה בחדווה ובחפץ לב:
אגב, הנה מספר קישורים טובים לאתרים מובילים בתחום הגאדג'ט בהם תוכלו להתעדכן בכל מה שחדש, מגניב, ומעניין:










2 תגובות:

היי מנחם,

להאיר את עיניהם של גולשים על הגאדג'טים האחרונים, זה רעיון נחמד. אך להבא, תשתדל לא לכוון אותו למגדר מסוים מראש, זה פשוט מיותר, סקסיסטי ומעליב שאת יוצא מנקודת הנחה שאנחנו לא מעורבות באופן מכליל כל כך.

(הנושא לא מובהק כל כך כמו כדורגל, לדוגמא, שאז זה היה נסלח יותר)

בהצלחה להבא,
מקוראת פעם ראשונה את הבלוג שלך,
דתיה לא ממש ביצתית,
רותם.

רותם, אני מקווה שאת מבינה שהפוסט נכתב ברוח הומוריסטית , ובכוונה קצת בהקצנה (בשביל הפלפל...)

אגב, הרעיון לפוסט עלה כשתוך כדי שיחה בארוחת שבת הבנות בשולחן פשוט לא ידעו מה זה אייפד....

לכן, הבטחתי להן שבמוצ"ש הן יקבלו הסבר מקיף...

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More