יום חמישי, 15 באפריל 2010

התפרסמה השבוע ידיעה באתר כיפה שכותרתה: "איגוד התסריטאים נגד ערוץ מאיר"

בידיעה פורסם שאיגוד התסריטאים פנה במכתב לערוץ מאיר על כך שהם משלמים תעריפים מקפחים ובלתי הוגנים לתסריטאים בערוץ. ערוץ מאיר טענו שהם לא ערוץ מסחרי ושהם חיים על תרומות, ועושים זאת לשם שמים. הטוקבקים לידיעה היו גם הם בסגנון הזה שזה לשם שמים וכו' וכו'.

קודם כל , ולמי שלא מכיר - מדובר בערוץ טלוויזיה אינטרנטי שמפיק תוכניות איכות לילדים. תשאלו אותי איך אני יודע / מכיר? כי בכל פעם שאחים שלי מגיעים הביתה האחיינים שלי נהנים לראות את זה על המחשב. ובאמת נראה שמדובר בתוכניות מושקעות ואיכותיות.

אני רוצה להתייחס לנושא מזווית אחרת לגמרי. למה בכלל צריך להגיע למצב הזה של התנצלויות, ולמה צריך לחזור על הטענה של "אנחנו חיים על תרומות" , ו - "זה לא ערוץ מסחרי" וכו' וכו'.
כאילו, למה שזה לא יהיה ערוץ - אני לא קופץ ישר למסחרי - למה שקודם כל הוא לא יהיה רווחי??
חברה, ערוץ מאיר - תתעוררו - זה לא בושה להרוויח כסף. כן כן, זה לא בושה להתפרנס בכבוד. כל עוד אתם מרוויחים את הכסף ביושר, אין כל רע בכך. ולא, זה לא "קרדום לחפור בה". וכן, גם אם תרוויחו מהערוץ - הוא עדיין ישאר ערכי. וחשוב. ואדרבה, קידוש השם יגבר.
זה לא בושה להרוויח כסף ביושר!!

אז למה כשאני פותח את הקישור לאתר אני לא רואה באנר אחד לרפואה??? ומה עם קצת מודעות מילים של גוגל בתור התחלה???
חברים, זה לא בושה להרוויח כסף.
ולמה בתחילת כל סרטון בעשר שניות הראשונות אין איזו חסות? פרסומת??

תקשיבו, זה כבר לא סוד היום שכל בלוגר בן 16 עושה כמה ג'ובות נאות כל חודש מבאנרים, מודעות מילים, וכו'. אז למה שגם אתם לא??
לא בדקתי, ואין לי נתונים , אך תרשו לי לשער שיש לכם בין מאות אם לא אלפי צפיות כל חודש. מה הבעיה להרוויח קצת מפרסומות??
חברה, תסתכלו סביב - הלא אפילו עלוני השבת שמחולקים כל שבת בבתי - כנסת הפכו להיות עסק כלכלי - אז למה אתם לא??
ואני חוזר ומדגיש: לדעתי, לא רק שזה לא יפגע מערכיות הערוץ, ומהחשיבות החינוכית אלא אדרבה, זה רק יגדיל את הערכיות והחשיבות. מדוע? הלא תמיד חונכנו בבני - עקיבא על תורה ועבודה. שילוב של התורה בחיי המעשה. רבי יהושוע היה פחמי. וכן, אם ערוץ מאיר יתפתח, ויגדל, ויהיה רווחי, ויתנהל כעסק, ויגדיל את התכנים - אז רק הרווחנו!! אז למה לא??


בכלל, אם אני אשליך את המקרה על כלל המגזר אז אני חושב שכדאי להסיק קצת מסקנות. תמיד חונכנו, ועודנו, שהציבור שלנו צריך להנהיג, להוביל, ולעמוד בראש בכל התחומים. החל מלהיות הכי טובים בצבא, ואני מצפה ויודע שיגיע היום בו יהיה רמטכ"ל עם כיפה סרוגה, המשך בתעשייה, וכן גם בתקשורת. ולא ירחק היום. ברם, על מנת להוביל, להנהיג, להיות ראשון צריך להיות מקצועי. זה לא בושה. לשמחתי אנחנו חיים בעולם מערבי מתקדם. מדינת ישראל היא מדינה קפיטליסטית. לכן, אם אנו רוצים להוביל אנחנו חייבים להתיישר לפי הסטנדרטים המקובלים. ואם ניקח את המקרה הנוכחי אז ערוץ מאיר לדוגמה צריך לשחק לפי הכללים המקובלים בתעשייה, וכן, למסחר את עצמו. ולא, זה לא יפגע בערכיות הערוץ והתכנים, אדרבה - זה רק יוסיף תורה ויאדירה. כן כן, אם ערוץ מאיר יהפוך למסחרי ורווחי, ויצליח לשמור על תכנים ברמה גבוהה, והוא יצליח כי יש ביקוש לאיכות, אז הרווחנו.

נקודה למחשבה..

ואז גם יוכלו לשלם לתסריטאים, לשחקנים, וכולם יהיו מרוצים.
תחשבו על זה...

לסיום, הנה הלינק לערוץ מאיר:
ערוץ מאיר

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More